کرمانشاه 25 اسفند میزبان آیین جهانی نوروز می گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، خبرنگاران/کرمانشاه پوستر و تندیس آیین جهانی نوروز طی مراسمی به وسیله شهردار کرمانشاه رونمایی شد.

کرمانشاه 25 اسفند میزبان آیین جهانی نوروز می گردد

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، امروز(21 اسفند) در این مراسم با اشاره به برگزاری آیین جهانی نوروز در کرمانشاه، گفت: این برنامه طرح مشترکی بین شهرهای تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج است که از طرف یونسکو طراحی شده است.

شهردار کرمانشاه اعلام کرد: این برنامه در راستای موضوع تفاهم نامه جهت گردشگری تاریخ و تمدن ایران در این شهرها برگزار می گردد.

وی از افتتاحیه این طرح در روز 23 اسفند در تهران اطلاع داد و اضافه نمود: روز 24 اسفند برنامه در شهر همدان پیگیری شده و در ادامه روز 25 اسفند اجرای این برنامه را در شهر کرمانشاه و در ادامه در شهر سنندج خواهیم داشت.

نوروزی اعلام کرد: این مراسم روز 25 اسفند به میزبانی شهرداری و شورای شهر کرمانشاه در محوطه تاریخی تاقبستان برگزار می گردد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به حضور دبیرکل یونسکو و وزرا و سفرای 12 کشور خارجی برگزارکننده آیین نوروز در این مراسم، گفت: این جشن فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر کرمانشاه و ظرفیت های آن در سطح بین المللی است.

نوروزی به بعضی برنامه های این مراسم از جمله تنبورنوازی و شاهنامه خوانی اشاره نمود و اضافه نمود: بعلاوه در این آیین هریک از اقوام ایرانی اجرای برنامه خواهند داشت و با این مراسم به استقبال قرن نو می رویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرمانشاه 25 اسفند میزبان آیین جهانی نوروز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه 25 اسفند میزبان آیین جهانی نوروز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید