یاری 120 میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

به گزارش وبلاگ تمبوک، وزارت خارجه آمریکا با برگزاری کنفرانس مجازی با ارتش لبنان نسبت به پرداخت 120 میلیون دلار به این ارتش در سال اقتصادی 2021 متعهد شد.

یاری 120 میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت، به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحیه منابع دفاعی را 21 ماه مه 2021 برگزار کرد و این وزارتخانه در این کنفرانس بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکید و اظهار داشت، 120 میلیون دلار در برای تامین بودجه نظامی خارجی به لبنان در سال مالی 2021 پرداخت می نماید.

در این بیانیه آمده است که کنفرانس به صورت مجازی برگزار گردید و هیئت آمریکایی به ریاست الیوت کانگ، مسؤول اول کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی و هیئت لبنانی به ریاست فرمانده ارتش این کشور حضور داشتند و شراکت میان آمریکا و ارتش لبنان، راه های تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور آنالیز شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر تکمیل نقشه راه پنج ساله یاری امنیتی غیر الزام آور تاکید کردند که بر همسویی حمایت سالانه آمریکا از ارتش لبنان با اولویت های مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها و نیز ساخت موسسه های دفاعی تصریح دارد و برنامه ریزی مشترک موثر برای نیازهای دفاعی آینده را امکان پذیر می نماید.

همچنین در این کنفرانس وخامت اوضاع مالی، سیاسی و انسانی لبنان، راه های استفاده از طیف وسیعی از اختیارات به موجب قانون آمریکا که به این کشور اجازه می دهد در زمان وجود بحران مالی در لبنان یاری بیشتری به ارتش این کشور ارائه دهد، آنالیز شد.

منبع: عصر ایران

به "یاری 120 میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 120 میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید