کیک های آلوده به قرص در آبدانان کشف و ضبط شدند

به گزارش وبلاگ تمبوک، شبکه بهداشت آبدانان با اعلام نمود با توجه به بازرسی های به عمل آمده توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیک های آلوده به قرص در این شهرستان مشاهده و کشف و ضبط شده اند.

کیک های آلوده به قرص در آبدانان کشف و ضبط شدند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تمبوک، چند روزی است که ویدیو و تصاویری در فضای مجازی دست به دست می گردد که در آن دانش آموزان دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان مدعی شده اند که در میان کیک های خوراکی خود انواع قرص های روان گردان و غیر روگردان یافته اند.

رد این ماجرا در آبدانان ایلام مشاهده شد و شبکه بهداشت آبدانان با اعلام اینکه با توجه به بازرسی های به عمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک هایی در سطح بازار وجود دارد که پس از آنالیز وجود قرص در داخل برخی از این محصولات مشاهده شده است.

این مرجع نظارت بهداشتی در ادامه اعلام خود می گوید: محصولات فوق در سطح فروشگاه های توزیع نماینده در حال جمع آوری بوده و جهت آزمایش های لازم به آزمایشگاه رفرانس ارسال شده اند با توجه به اینکه موارد مشابه در سایر استان ها هم مشاهده شده است؛ لذا از همشهریان تقاضا می گردد در خرید و مصرف این گونه محصولات دقت لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده وجود قرص در این محصولات واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان را با شماره تلفن 33622300 آگاه نمایند.

در تعاقب اعلام شبکه بهداشت آبدانان محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با انتشاراطلاعیه ای توسط روابط عمومی این دانشگاه اعلام نمود: بر اساس آنالیز های صورت گرفته وجود قرص و کپسول در کیک های خوراکی، به خط فراوری این محصولات مربوط نبوده و پس از فراوری به صورت جاگذاری و یا تعویض کیک های داخل بسته بندی، صورت گرفته است.

موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

با توجه به اینکه مداخلاتی باانگیزه های خاص در سطح توزیع و عرضه رخ داده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه موردآنالیز کامل قرارگرفته است و پیگیری ها ادامه دارد.

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تأمین اجناس از شرکت های توزیع مجاز مورد تأکید بوده و در صورت اثبات خرید عرضه نمایندگان از مراکز توزیع غیررسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی هست.

آنالیز سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را آنالیز خواهند کرد.

با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تأمین مایحتاج خود، می توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی 190 و معرفی محل عرضه، در آنالیز و مداخله سریع تر مساعدت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کیک های آلوده به قرص در آبدانان کشف و ضبط شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک های آلوده به قرص در آبدانان کشف و ضبط شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید