60 درصد هرزنامه های دنیا از امریکا، روسیه و اوکراین می آید

به گزارش وبلاگ تمبوک، آنالیز های موسسه تحقیقاتی دیتا 61 نشان می دهد بیش از 60 درصد از هرزنامه های جهان در کشورهای آمریکا، روسیه و اوکراین فراوری شده و در دیگر نقاط جهان منتشر می شود.

60 درصد هرزنامه های دنیا از امریکا، روسیه و اوکراین می آید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تمبوک به نقل از زددی نت، تحقیقاتی که در خصوص روند فراوری و انتشار هرزنامه های اینترنتی در جهان اجرا شده حاکی است سه کشور آمریکا، روسیه و اوکراین در جهان مسؤول اصلی فراوری هرزنامه هستند.

این آنالیز طی سال های 2007 تا 2017 اجرا شده و در جریان انجام آن گزارش های مربوط به 51.6 میلیون فعالیت آنلاین مشکوک و نامناسب و بیش از 662 هزار نشانی آی پی مرتبط در سراسر جهان مورد آنالیز قرار گرفته اند.

برای افزایش دقت این پژوهش از فناوری هوش مصنوعی و خودآموزی رایانه ای استفاده شده است، بر همین اساس هرزنامه های ارسالی به وسیله شبکه های تبهکاری پیچیده ای ارسال می شوند که مقابله با آنها نیازمند صرف وقت و هزینه فراوان است.

در بخش دیگری از این پژوهش به کلاهبرداری فیشینگ نیز پرداخته شده و تصریح شده این پدیده که در قالب ارسال ایمیل های فریبنده با هدف ترغیب کاربر به افشای اطلاعات حساس شخصی و اقتصادی صورت می گیرد، از سال 2009 اوج گرفته و رشد آن در سال 2017 نسبت به سال 2016 حدود سی درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "60 درصد هرزنامه های دنیا از امریکا، روسیه و اوکراین می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد هرزنامه های دنیا از امریکا، روسیه و اوکراین می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید