آلوئه ورا؛ طبیب شگفت انگیز طبیعت (2)

به گزارش وبلاگ تمبوک، شیره این گیاه دارای خواص مفید و متعددی است. اگر می خواهید از فواید این گیاه پر خاصیت بهره مند شوید، روزانه 60 تا 120 گرم از شیره آلوئه ورا بنوشید. اگر هر روز این کار را بکنید، جریان خون تان بهتر می گردد، هضم غذای تان بهتر انجام می گیرد و روده های تان پاک می گردد. این گیاه دارای خواص سم زدایی است و می تواند سموم را از جریان خون پاک کند. یکی از مهم ترین ویژگی های شیره آلوئه ورا ضد باکتری و ضد قارچ بودن آن است. به همین علت استفاده از شیره این گیاه موجب حفظ سلامتی می گردد.

آلوئه ورا؛ طبیب شگفت انگیز طبیعت (2)

آلوئه ورا؛ طبیب شگفت انگیز طبیعت (2)

شیره آلوئه ورا

شیره این گیاه دارای خواص مفید و متعددی است. اگر می خواهید از فواید این گیاه پر خاصیت بهره مند شوید، روزانه 60 تا 120 گرم از شیره آلوئه ورا بنوشید. اگر هر روز این کار را بکنید، جریان خون تان بهتر می شود، هضم غذای تان بهتر انجام می گیرد و روده های تان پاک می شود. این گیاه دارای خواص سم زدایی است و می تواند سموم را از جریان خون پاک کند. یکی از مهم ترین ویژگی های شیره آلوئه ورا ضد باکتری و ضد قارچ بودن آن است. به همین علت استفاده از شیره این گیاه موجب حفظ سلامتی می شود.

شیره آلوئه ورا و کاهش وزن

یکی از مفیدترین خواص این گیاه یاری به کاهش وزن است. آلوئه ورا در واقع با تحریک متابولسیم موجب می شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند. انرژی لازم برای این کار از چربی و کربوهیدرات موجود در بدن به دست می آید. نوشیدن شیره آلوئه ورا به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می نماید. آلوئه ورا دارای مقادیر زیادی پروتئین کلاژن است و زمانی که شما شیره آن را می نوشید، بدن باید برای جذب پروتئین انرژی بیشتری مصرف کند و همین موجب کاهش وزن می شود. به علاوه، با مصرف روزانه شیره این گیاه حجم کمتری از غذا در روده باقی می ماند و به این ترتیب انرژی کمتری از غذاها جذب می شود.

شیره آلوئه ورا و سم زدایی

یکی دیگر از خواص این شیره خاصیت سم زدایی آن است. با مصرف شیره آلوئه ورا فراوری سلول هایی که با عفونت می جنگند در بدن افزایش می یابد و قدرت سیستم ایمنی بالا می رود. مواد موجود در این شیره می توانند فلزات سنگین را از بدن بیرون نمایند و متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها را در بدن ارتقا دهند. این خاصیت شیره آلوئه ورا و خاصیت مسهل بودن آن اثربخشی روده عظیم را افزایش می دهند. عملکرد ناقص روده عظیم باعث جذب مجدد سموم و در نتیجه کاهش سطح انرژی فرد و بروز بیماری ها می شود. شیره آلوئه ورا حاوی نوزده آمینواسید، بیست ماده معدنی و دوازده ویتامین است.

عوارض جانبی آلوئه ورا

این گیاه با داشتن این همه خواص خالی از عوارض جانبی نیست. ولی این عوارض جانبی به ندرت و معمولا به علت مصرف بیش از مقدار فرآورده های این گیاه به وجود می آیند. اگر به اندازه توصیه شده از این گیاه مصرف کنید، امکان بروز عارضه های ناخوشایند کاهش می یابد. بعضی عوارض گزارش شده حاصل از مصرف این گیاه عبارتند از:

گاهی اوقات مصرف این گیاه به اسم مسهل می تواند باعث تغییر رنگ ادرار ، دردهای شکمی و گرفتگی عضلات شود.

بعضی افراد به این گیاه حساسیت دارند و به خارش دچار می شوند یا روی پوست شان دانه های ریزی ظاهر می شود.

شیره آلوئه ورا مسهل است که می تواند به بر هم خوردن تعادل آب و الکترولیت بدن منجر شود.

مصرف شیره آلوئه ورا برای کسانی که به سندرم روده تحریک پذیر، بیماری های دستگاه گوارش، کولیت، انسداد روده، آپاندیسیت، هموروئید، درد معده یا زخم معده مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

شیره این گیاه برای بچه ها و افراد مسن هم مناسب نیست. مصرف هم زمان شیره آلوئه ورا و داروهای کورتیکواستروتید (کورتون ها) می تواند به افت سطح پتاسیم خون منجر شود.

افرادی که استروتیدهای خوراکی، دیگوکسین و داروهای ادرار آور مصرف می نمایند، نباید شیره آلوئه ورا بخورند.

گاه شیره آلوئه ورا ترمیم زخم های عظیم را به تأخیر می اندازد.

در خصوص مصرف شیره آلوئه ورا باید به چند نکته دقت کنید، اگر باردار، شیرده، مبتلا به بیماری های کبدی یا قلبی هستید یا به سیر یا پیاز آلرژی دارید، از نوشیدن این شیره پرهیز کنید. برای بیشتر افراد مزایای نوشیدن شیره آلوئه ورا بیش از مضرات آن است. مهم این است که این مکمل را عاقلانه و زیر نظر پزشک مصرف کنید. پیش از اینکه از داروخانه مکمل این گیاه را خریداری کنید، حتما با پزشک مشورت نمایید. بعلاوه سرخود و به اندازه دلخواه مکمل های آلوئه ورا را نخرید وحتما مطابق دستور پزشک رفتار کنید.

ژل آلوئه ورا

این ژل حاوی گلیکو پروتئین است که از تورم و درد جلوگیری و فرایند بهبود را تسریع می نماید. بعلاوه دارای پلی ساکارید است که برای رشد و ترمیم پوست مفید می باشد. از این ژل برای درمان زخم های درونی و بیرونی استفاده می شود. این ماده اسیدهای معده را که موجب بروز زخم معده می شوند، کاهش می دهد و باعث می شود زخم های معده ای سریع تر، بهبود یابند. ژل خوراکی آلوئه ورا شامل بیش از 75 نوع مواد مغذی ، 200 ترکیب فعال، 20 نوع ماده معدنی، 18 آمینو اسید و 12 ویتامین است.

آلوئه ورا و زیبایی پوست

این گیاه می تواند در درمان آکنه و از بین بردن اسکارهای حاصل از جوش های آکنه مفید واقع شود. در واقع این گیاه با تقویت دستگاه ایمنی و کاهش التهاب در بدن به بهبود این خطوط یاری می نماید. بعلاوه با کاهش عفونت ها در بازسازی پوست و از بین رفتن عفونت های پوستی هم مؤثر است.آلوئه ورا می تواند به شکل کرم، ژل، صابون، یا مایع تهیه یا همان طور به صورت گیاه خریداری شود. با مصرف صابون یا ژل های حاوی آلوئه ورا امکان بروز عفونت های پوستی کاهش می یابد و قرمزی، تورم و التهاب پوست کمتر خواهد شد. با استفاده از ژل آلوئه ورا به اسم ماسک روی صورت، می توان پوست را در برابر گرد و خاک و دیگر عناصر آزار دهنده طبیعی محافظت کرد. می توانید این ماسک را در شب یا در روز بهره ببرید، ولی اغلب افراد ترجیح می دهند در شب این کا ر را انجام دهند تا صبح آن را پاک نمایند. این کار به پوست شما طراوت و شادابی می دهد و بر مقاومت آن می افزاید. آلوئه ورا نمی تواند آکنه را به طور کامل درمان کند، ولی در تخفیف علایم آن موثر است وتا حدی می تواند از باقی ماندن اسکار روی پوست جلوگیری کند. ضمناً، ترمیم پوست را بهتر و سریع تر می نماید و در ساخت لایه های نو پوست هم دخالت دارد که باعث می شود شما چهره ای جوان تر و شاداب تر داشته باشید. این گیاه بعلاوه به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید، خارش پوست را تسکین و اثرات حفاظتی کرم های ضد آفتاب را هم افزایش می دهد.

منبع:دنیای سلامت 54

منبع: راسخون

به "آلوئه ورا؛ طبیب شگفت انگیز طبیعت (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوئه ورا؛ طبیب شگفت انگیز طبیعت (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید