اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان

به گزارش وبلاگ تمبوک، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دنبال نظام مند کردن اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان هستیم.

اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان

به گزارش خبرآنلاین، محمد شریعتمداری در ملاقات ویدئوکنفرانسی با ساچوا وزیر کار و سیاست های اجتماعی کشور بلغارستان اظهار امیدواری کرد سند تبادل نیروی کار بین دو کشور که درحال رایزنی است به مرحله نهایی برسد.

وزیر تعاون، آمادگی کشورمان را برای تبادل تجربیات و انتقال اطلاعات در این زمینه اظهار داشت و گفت: می توان با توجه به اقدامات مطلوب دو کشور در زمینه های مختلف از تجربیات یکدیگر در این زمینه ها بهره مند شویم.

شریعتمداری با اشاره به برگزاری نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری مالی ایران و بلغارستان در سال 1398 در صوفیه گفت: در ادامه مذاکرات انجام گرفته در کمیسیون مشترک همکاری های مالی بین دو کشور، آمادگی خود را درباره مباحثی همچون حفاظت فنی و بهداشت کار، اشتغال، کارآفرینی، آموزش های فنی و حرفه ای، حمایت های اجتماعی از گروه های جمعیتی آسیب پذیر، توسعه در زمینه حوزه های تامین اجتماعی، اصلاح قوانین بازنشستگی، توانمندسازی معلولان و خصوصا زنان سرپرست خانوار اظهار داشتیم.

وی با اشاره به تنظیم سند همکاری مشترک بین دو کشور اضافه نمود: این سند همکاری به پیشنهاد کشور بلغارستان تهیه شده و ما آمادگی خود را برای امضای این سند همکاری اعلام می کنیم.

وزیر تعاون، با تاکید بر ضرورت توجه توسعه تعاونی ها در کشور گفت: با توجه به تجربیات تعاونی ها در بلغارستان به ویژه اتحادیه های ملی تعاونی های کارگران و اتحادیه تعاونی های مرکزی بلغارستان، زمینه تبادل هیات در این زمینه وجود دارد.

شریعتمداری با اشاره به طرح وزیر کار و سیاست های اجتماعی بلغارستان در زمینه اعزام نیروی پزشکی ایران به بلغارستان اظهار کرد: همانند همکاری گروه بهداشتی پزشکان در آلمان، ما نیز می توانیم این نیرو ها را به کشور بلغارستان اعزام کنیم. در این ملاقات ویدئوکنفرانسی خانم دنیستا ساچوا وزیر کار و سیاست های اجتماعی بلغارستان نیز گفت: دو کشور بلغارستان و ایران دارای 123 سال سابقه همکاری هستند.

وی با اعلام همبستگی دولت و ملت کشور بلغارستان با دولت و ملت ایران در مبارزه با ویروس کووید- 19 گفت: در 6 ماه گذشته و در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدامات ارزشمندی در این کشور انجام گرفته که از آن جمله می توان به حمایت از افراد آسیب پذیر و سالخورده اشاره نمود.

وزیر کار و سیاست های اجتماعی بلغارستان توضیح داد: مهم ترین اقدام انجام گرفته در این زمینه، اختصاص مبلغ 2 میلیارد یورو و اجرای طرح 40- 60 در این کشور بود. وی در تشریح این طرح گفت: به این صورت که 60 درصداز منابع از سوی کارمندان و 40 درصد از سوی کارفرمایان در این طرح پرداخت می گردد و علاوه بر این در این طرح 80 درصد منابع را دولت متقبل می گردد.

دنیستا ساچوا با اشاره به اینکه با اقدامات انجام گرفته 200 هزار شغل در بلغارستان حفظ شده است، اضافه نمود: علاوه بر این، اجرای دو طرح حمایت اجتماعی را شروع نموده و مبلغی را به والدین برای حفاظت از بچه ها و مبلغی را نیز به دانش آموزان در این طرح اختصاص دادیم.

وی دیگر اقدامات انجام گرفته در این ایام را اختصاص 25 میلیون یورو به حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر اظهار داشت. وزیر کار و سیاست اجتماعی بلغارستان اضافه نمود: اقدامات انجام گرفته در ایران بسیار مشابه با رویکرد های دولت بلغارستان است که از جمله آن ها می توان به اعطای وام بلاعوض به مردم و حفاظت از اقتصاد جامعه اشاره نمود.

وی با ابراز خرسندی از تدوین پیش نویس سند همکاری مشترک بین دو کشور گفت: امیدواریم هرچه سریع تر این سند پیش نویس همکاری به مرحله امضا برسد.

منبع: فرارو

به "اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید