اولویت های تحقیقاتی شبکه های تحقیقات علوم پزشکی مشخص می گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از وزارت بهداشت، جلسه رؤسای شبکه های تحقیقات علوم پزشکی کشور با دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار گردید.

اولویت های تحقیقاتی شبکه های تحقیقات علوم پزشکی مشخص می گردد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به اهمیت صندلی شبکه های تحقیقاتی در نظام سلامت و نقش آنها در کاهش بار بیماری ها در سطح ملی، خواهان همفکری و تحول در ساختار، مشارکت گروهی و افزایش فعالیت ها شبکه های تحقیقاتی در قالب پروژه های کلان ملی و بین المللی شد.

ملک زاده شبکه ها را به شناسایی، جذب و دعوت از افراد علاقمند و محققین ایرانی خارج از کشور به منظور تشکیل گروه های کاری مشترک دعوت کرد.

وی اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده و تسهیلات اعطایی از سوی مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور، زمینه و امکان فعالیت علمی تحقیقاتی در ابعاد ملی و بین المللی فراهم است.

در ادامه جلسه رؤسای شبکه های تحقیقات علوم پزشکی کشور نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل و چالش های شبکه های تحقیقاتی و اقدامات لازم برای حل آن را مطرح کردند.

در این جلسه مقرر شد شبکه های تحقیقاتی نسبت به مشخص اولویت های تحقیقاتی حوزه مربوطه اقدام نموده و با تعریف کار مشترک و متمرکز کردن فعالیت های مراکز تحقیقاتی همسو روی اولویت ها، نسبت به کاهش بار بیماری ها و حل مسائل مردم اقدام نمایند.

رؤسای شبکه های تحقیقات علوم پزشکی کشور تاکید کردند به همین دلیل سعی گردد از طرح های تحقیقاتی مشترک و خصوصاً طرح های بین المللی حمایت ویژه ای به عمل آید.

همچنین مقرر شد شاخص های ارزیابی شبکه های تحقیقاتی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بازنگری و اعلام گردد تا شبکه های فعال تشویق شوند و در خصوص شبکه های غیرفعال بر اساس نتایج تصمیم گیری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولویت های تحقیقاتی شبکه های تحقیقات علوم پزشکی مشخص می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های تحقیقاتی شبکه های تحقیقات علوم پزشکی مشخص می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید