برپایی نوروزگاه سیار در محلات منطقه2 پایتخت

به گزارش وبلاگ تمبوک، خبرگزاری خبرنگاران- معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 از حرکت کاروان فرهنگی و هنری و برپایی نوروزگاه سیار در محلات منطقه اطلاع داد.

برپایی نوروزگاه سیار در محلات منطقه2 پایتخت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تمبوک، یوسف مزارعی در تشریح برنامه های استقبال از نوروز 1300 با اعلام این خبر گفت: در این طرح در ایام تعطیلات نوروز آداب و رسوم، بازی های بومی محلی، موسیقی، شعر و داستان های سنتی مرتبط با نوروز در قالب برنامه های مختلف اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه سنت های اقوام ایرانی مرتبط با نوروز در زمان اجرای این طرح به نمایش گذاشته می گردد، اضافه نمود: پاسداری از آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ های بومی مرتبط با عید باستانی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است .

وی یادآور شد: درحاشیه اجرای برنامه های فرهنگی و شاد،آموزش ها و توصیه هایی در مورد رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کوئید 19 ارائه می گردد.

مزارعی اضافه نمود: حرکت کاروان فرهنگی و هنری نوروزی ،همراه با کاروان حاجی فیروزها، که ریشه در سنت نوروزی ایران دارد در محلات منطقه اجرا می گردد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 اضافه نمود: هدف نخست اجرای این طرح آشنایی شهروندان به خصوص نسل جوان با آیین های سنتی مختص عید نوروز است

منبع: خبرگزاری آریا

به "برپایی نوروزگاه سیار در محلات منطقه2 پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نوروزگاه سیار در محلات منطقه2 پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید