بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ تمبوک، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است.

بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است

نسرین کریمی، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک اظهار کرد: ارگ ارغوانی این شهرستان به امان خدا رها شده است. حد و حدود تاریخی آن معین نیست و در حال تخریب است. بعلاوه، چرای گوسفندان در اطراف این بنای تاریخی باعث شده تا این بنا کارکرد خود را حتی برای بازدید جهانگردان از دست بدهد.

او توضیح داد: این اثر تاریخی در حالی که میتوانست باعث جذب جهانگرد در استان گردد، متاسفانه به علت رفت و آمد گوسفندان و صحنه های کنار آن در حال تخریب است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از جانب اداره میراث فرهنگی این شهرستان گفت: هم اکنون از ورود و چرای گوسفندان به این بنا جلوگیری شده اما متاسفانه فضولات گوسفندان در سراسر آن مشاهده می گردد.

کریمی اعلام کرد: این خانه تاریخی در صورت بازسازی اصولی حتی می تواند به عنوان اداره میراث فرهنگی شهرستان باغملک کاربرد داشته باشد اما افسوس و صد افسوس که برای چنین میراثی هیچ ارزشی و توجهی قائل نمی شوند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک با بیان اینکه مشکل اصلی برای بازسازی این بنای تاریخی محدودیت بودجه میراث فرهنگی است، اعلام کرد: اگر بازسازی و حفظ این اثر تاریخی به بهانه کمبود بودجه و...به تعویق بیفتد، نابودی و تخریب این سرمایه ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطعی می گردد.

منبع: همگردی

به "بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید