تقدیر از استاد برجسته حوزه الگوریتم در سمینار هندسه محاسباتی

به گزارش وبلاگ تمبوک، دکتر علی محدث، دبیر هفتمین سمینار هندسه محاسباتی اضافه کرد: این سمینار در قالب کارگاه های تخصصی طی 10 روز در سه حوزه هندسه محاسباتی، الگوریتم و رباتیک برگزار می گردد که در این سمینار سه استاد از کشورهای آمریکا و آلمان حضور دارند.

تقدیر از استاد برجسته حوزه الگوریتم در سمینار هندسه محاسباتی

وی اعلام نمود: این سمینار در دو بخش کلاس های آموزشی و فعالیت های پژوهشی در قالب گروه های پژوهشی تشکیل می گردد.

محدث اضافه نمود: در هفتمین سمینار هندسه محاسباتی از پرفسور محمد قدسی، استاد برجسته حوزه الگوریتم به عنوان چهره ماندگار دانشگاهی تقدیر می گردد که وی اکنون عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است.

وی تاکید نمود: ایجاد ارتباط میان محققین و اساتید داخلی و خارجی و ارائه عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی ایران به کشورهای خارجی از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حضور دانشمندان خارجی در سمینار هندسه محاسباتی بیان داشت: برگزاری این سمینار موجب شده تا 10 بورس برای دانشجویان دکتری و بیش از 5 فرصت مطالعاتی برای اساتید کشور فراهم گردد.

محدث گفت: تاکنون اساتیدی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، هلند و آلمان در سمینار هندسه محاسباتی حضور داشته اند.

وی بیان نمود: آشنایی محققان، اساتید و دانشجویان علوم کامپیوتر با مرزهای دانش در زمینه هندسه محاسباتی، ایجاد گروه های پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با زمینه های دوره، آشنایی مشاهیر علوم کامپیوتر دنیا با شرایط مناسب علمی - آموزشی کشور، ایجاد ارتباط بین محققین داخلی و مشاهیر علمی خارجی و ایجاد ارتباط داخلی علمی - پژوهشی و تحقیقاتی از محورهای این سمینار است.

دبیر هفتمین سمینار هندسه محاسباتی بیان داشت: این سمینار ده روزه در قالب مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می گردد.

محدث با بیان اینکه هندسه محاسباتی در طول عمرکمتر از 40 سال خود توانسته است بصورت یک گرایش علمی مؤثر و کارا در حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر مطرح گردد، گفت: هندسه محاسباتی (Computational Geometry) و یا هندسه الگوریتمی که موضوع بحث این دوره آموزشی پژوهشی است، یک رشته تخصصی جوان در حوزه علوم کامپیوتر است که کاربردهای بسیار گسترده در علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم زیستی، مدیریت، جغرافیا و ریاضیات دارد.

هفتمین سمینار هندسه محاسباتی 3 تا 5 اسفندماه در قالب کارگاه تخصصی ده روزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می گردد که در دومین روز از برگزاری این کنفرانس از پرفسور محمد قدسی استاد برجسته حوزه الگوریتم و هندسه تقدیر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تقدیر از استاد برجسته حوزه الگوریتم در سمینار هندسه محاسباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از استاد برجسته حوزه الگوریتم در سمینار هندسه محاسباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید