حمایت قطعی دولت ترکیه از خودروسازی بومی، همکاری ترکیه با مرسدس بنز آلمان

به گزارش وبلاگ تمبوک، فاراسیس انرژی، کمپانی سازنده باتری چینی با پشتیبانی مرسدس بنز مشوق های اقتصادی جدیدی برای شریک ترکی خود فراهم نموده است. دولت ترکیه روز شنبه مقرر کرد که برای برنامه سرمایه گذاری 30 میلیارد لیری (1/8 میلیارد دلار) در کمپانی سیرو علاوه بر کاهش اقتصادیات یاری های مستقیمی هم به این کمپانی خواهد نمود. سیرو سازمان اصلی است که فاراسیس و خودروسازی ترکی TOGG زیرشاخه آن هستند.

حمایت قطعی دولت ترکیه از خودروسازی بومی، همکاری ترکیه با مرسدس بنز آلمان

این کمپانی مشترک میخواهد ظرفیت خود را به 15 گیگاوات بر ساعت افزایش دهد. بنا به حکمی که در روزنامه گازت منتشر شده است، دولت ترکیه در حمایت از خودروسازی بومی کمپانی سیرو را از برخی اقتصادیات های گمرکی و اقتصادیات های ارزش افزوده معاف نموده است. این کمپانی در مصرف انرژی خود تخفیف می گیرد و یاری اقتصادی به اندازه 12/5 درصد از کل مخارج 10 سال آینده دریافت خواهد نمود.

طبق گفته بلومبرگ، این واحد صنعتی در نوع خود در کشور ترکیه اولین خواهد بود و بخش کلیدی از برنامه خودروسازی بومی ترکیه است که شرکت TOGG عهده دار آن شده است. این شرکت به عنوان یک شرکت اصلی برای پنج کارخانه دیگر عمل می نماید. کارخانه هایی که در حال ساخت اولین خودرو خود در شهر گملیک ترکیه هستند.

برنامه سرمایه گذاری این کارخانه ها توانایی فراوری پنج مدل خودرو را فراهم می نماید. این خودروها شامل مدل های شاسی بلند هم می شوند و قرار است خروجی کلی آن 175 هزار خودرو در سال باشد. البته این هدف به تدریج و پس از آغاز اولین فراوری خودرو در سال 2022 محقق خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

به "حمایت قطعی دولت ترکیه از خودروسازی بومی، همکاری ترکیه با مرسدس بنز آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت قطعی دولت ترکیه از خودروسازی بومی، همکاری ترکیه با مرسدس بنز آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید