خبرنگاران فرماندار خرم آباد: میوه شب عید به موقع تامین گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار خرم آباد گفت: کالاهای اساسی مورد احتیاج انتها سال به ویژه میوه مورداحتیاج مردم برای شب عید باید به موقع تامین و توزیع گردد.

خبرنگاران فرماندار خرم آباد: میوه شب عید به موقع تامین گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، جعفر طولابی روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار و ستاد شهرستانی کرونا اضافه نمود: تهیه و تامین کالاهای اساسی، ذخیره و توزیع به موقع این کالا برای دسترسی آسان مردم به عنوان یک ضرورت در دستور کار واقع شده است و دستگاه های متولی برای پیش بینی ذخیره سازی و عرضه به موقع در سطح مناطق شهری و روستایی تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

وی با بیان اینکه برای تامین نهاده های دامی مورد احتیاج مرغداری ها و دامداری ها نیز برنامه ریزی شده است توضیح داد: برای نظارت بهتر بر کالاهای اساسی و میوه شب عید نیز اجرای طرح ویژه نظارتی ایام نوروز نیز باید تا انتها تعطیلات نوروزی 1400 ادامه داشته باشد.

طولابی گفت: همچنین مقدمات راه اندازی بازارچه های موقت به وسیله شهرداری فراهم شده است و این بازارچه ها به بخش خصوصی واگذار می گردد که باید رعایت پروتکل های بهداشتی در چیدمان غرفه ها در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه سیستم نظارتی باید برای کنترل قیمت ها برنامه ریزی جدی داشته باشد توضیح داد: برای تامین میوه مورد احتیاج شب عید و تعطیلات نوروزی، سازمان های تعاون روستایی و جهاد کشاورزی به عنوان متولیان امر به گونه ای عمل نمایند تا میوه به موقع در اختیار مردم قرار گیرد و از تشکیل صف های طولانی توزیع کالا در شرایط شیوع کرونا پیشگیری گردد.

خروج مرغ زنده از خرم آباد ممنوع است

طولابی همچنین درباره توزیع گوشت مرغ در خرم آباد نیز گفت: کمبود مرغ به دلایلی در شهرستان وجود دارد به همین منظور در ستاد تنظیم بازار لرستان به گونه ای تصمیم گیری شده است که از مرحله جوجه ریزی تا توزیع، نظارت گردد تا روزهای انتهای سال دچار نوسان قیمت و مشکل در عرضه نباشیم.

فرماندار خرم آباد ادامه داد: فروش و خروج مرغ زنده توسط مرغداران به خارج از شهرستان ممنوع است که مسئولان نظارتی باید به این موضوع هم توجه ویژه داشته باشند.

فعالیت بازار روز در مکان های روباز

طولابی به موضوع کرونا نیز اشاره نمود و گفت: برای ساماندهی دستفروشان و بازار روز در شهرها مصوبه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و مقرر شده است فعالیت بازار روز متناسب با شرایط کرونا باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت دستفروشان تنها در شرایط زرد و آبی شیوع کرونا مجاز است ادامه داد: اکنون که در شرایط زرد قرار داریم باید این گروه ها در مکان های روباز ساماندهی شوند که زیرساخت های اولیه برای فعالیت در بازارچه های روباز احتیاج است.

فرماندار خرم آباد درخصوص فعالیت تالارهای پذیرایی در شرایط زرد کرونایی نیز گفت: صاحبان تالارهای پذیرایی نیز باید با ظرفیت یک سوم فعالیت داشته باشند و چنانچه تخلفی از آنها مشاهده گردد فعالیت آنها ممنوع خواهد شد.

طولابی افزود: در شرایط زرد شیوع کرونا، فعالیت گروه شغلی چهارم مانند شهربازی ها، باغ وحش ها و مراکز تفریحی مانند استخرهای شنا، ورزش های پربرخورد و باشگاههای ورزشی ممنوع است.

وی با تاکید بر کنترل مراسم عروسی و عزاداری گفت: باید علاوه بر انسداد محورهای ورودی به آرامستان، خودروهایی که در این تجمعات حضور دارند، جریمه شوند تا از تجمع دوباره آنها جلوگیری گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار خرم آباد: میوه شب عید به موقع تامین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار خرم آباد: میوه شب عید به موقع تامین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید