دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما و پرواز که شاید ندانید

به گزارش وبلاگ تمبوک، وقتی به دوردست ها سفر می کنید، معمولا این هواپیماها هستند که وظیفه بردن شما به این نقاط را انجام می دهند. خدمه پرواز از جمله خلبان ها و مهماندارها ساعت های طولانی کار می کنند تا ورود شما به مقصد را تضمین کنند و در نتیجه دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما را می دانند که شما از آن ها آگاهی ندارید یا شاید هم دلتان نمی خواهد چیزی در آن زمینه ها بدانید. بلند کردن هواپیما از زمین کوشش بسیار زیادی می طلبد و خلبان ها چیزهای عجیب و مهم متعددی در خصوص هواپیمایی که می رانند، می دانند. از آنجایی که خلبان ها دارای صدها ساعت تجربه پرواز و اطلاعات بروز و دقیق هستند، می توانید به آسانی به آنان اطمینان کنید و مطمئن باشید که سالم به مقصد می رسید. از طرف دیگر، مهمانداران، کارمندان خط مقدم پرواز به شمار می روند و هر روزه با مسافران سر و کار دارند. آن ها چیزی بیشتر از یک پیشخدمت هستند و باعث می شوند همه چیز به نرمی و به درستی مدیریت شود، همه کارها سر وقت انجام گیرند و همه مسافران در کابین سالم به مقصد برسند. اما چیزهای بسیار زیادی وجود دارند که آن ها در خصوصشان چیزی به شما نمی گویند یا بخاطر دلایل ایمنی و یا بخاطر اینکه دانستن نکات جالب درباره هواپیما ممکن است باعث وحشت و دستپاچگی مسافران شود. آن ها بسیاری از نکات را از مسافران پنهان می کنند تا مطمئن باشند پرواز بدون هیچ مسئله ای پیش می رود و چیزهای بسیار زیادی را به شما نمی گویند مگر اینکه خودتان بخواهید در خصوص آن ها بدانید. روش دیگر برای دانستن اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما این است که این مطلب خبرنگاران را بخوانید و قبل از انجام پرواز بعدی از آن ها آگاهی پیدا کنید.

دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما و پرواز که شاید ندانید

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: مقدار کافی سوخت هواپیما

پر کردن باک سوخت یک هواپیما بسیار گران تمام می شود و این گونه نیست که آن را مانند باک اتومبیل پر کنند. در حقیقت، تنها به اندازه ای سوخت برای هواپیما در نظر گرفته می شود که مسافران را به مقصد برساند و اینکه اندازه سوخت چقدر باشد به خلبان هواپیما بستگی دارد. طبق گزارش ها، به خلبان ها گفته می شود که برای صرفه جویی در هزینه ها، کمترین مقدار سوخت را در نظر بگیرند؛ بخصوص که سوخت کمتر باعث می شود هواپیما سبک تر باشد. البته در میان دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما بهتر است بدانید که هواپیماها می توانند مسافت زیادی را بدون سوخت پرواز کنند، پس اگر سوخت هواپیما تمام شد، نگران نباشید.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: خلبان ها چرت هم می زنند

گاهی خلبان ها مجبور می شوند 14 ساعت پشت سرهم پرواز داشته باشند. این یک ساعت کاری بسیار طولانی و خسته کننده است؛ حتی اگر خود هواپیماها بسیاری از کارها را خودشان انجام بدهند و موتور هواپیما روی خلبان اتوماتیک تنظیم شده باشد. براساس گزارش ها و بر طبق اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما، خلبان ها در طول پرواز چرت های کوچکی می زنند تا خودشان را تازه و سرحال نگه دارند. اما بهتر است نترسید، زیرا همه هواپیماها دو خلبان دارند، پس زمانی که یکی از آن ها در حال چرت زدن است، دیگری کنترل کامل هواپیما را برعهده می گیرد و می تواند در هنگام بروز هر گونه مشکل، خلبان دیگر را بیدار کند. این یک نکته کاملا منطقی است، زیرا با برنامه های بسیار فشرده و سفرهای طولانی که برای خلبان ها در نظر گرفته می شود، آن ها مسلما احتیاج به کمی استراحت خواهند داشت.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: در هنگام فرود، چراغ های هواپیما کم نور می شوند

در طول بلند شدن و فرود آمدن هواپیما، چراغ های کابین کم نورتر می شوند. این کار برای دادن یک فضای آرامش بخش برای مسافران انجام نمی شود؛ بلکه با هدف امنیت مسافران انجام می گیرد. براساس گزارش ها و بر طبق نکات جالب درباره هواپیما، چراغ ها کم نور می شوند تا چشمان شما به فضای کم نور عادت کند تا اگر در مواقع اضطراری برق قطع شود، چشمان شما به تاریکی عادت نموده باشد و بتوانید درب های خروج را آسان تر پیدا کنید. اما مهماندارها این نکته از اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما را به شما نمی گویند، زیرا می خواهند شما اینگونه فکر کنید که با این کار سعی در آرامش بخشیدن به محیط هواپیما و داشتن یک پرواز آرامتر دارند.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: آن ها از بعضی فرودگاه ها خوششان نمی آید

همه فرودگاه ها شبیه هم نیستند و خلبان ها این نکته را تایید می کنند. آن ها به دلایل مختلف از بعضی فرودگاه هایی که مجبور هستند به سمت آن ها پرواز کنند و در آن ها فرود بیایند، خوششان نمی آید. برای مثال، بعضی از فرودگاه ها دارای محدودیت های پیچیده هستند یا باند آن ها بسیار کوتاه است؛ باند کوتاه به معنی توقف سریع و ناخوشایند و آغاز پرواز بسیار سریع و سخت بوده و خلبان ها را به دردسر می اندازد.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: هواپیماها مورد اصابت صاعقه قرار می گیرند

همواره این ترس وجود دارد که برخورد یک صاعقه باعث سقوط هواپیما شود. اگر از خلبان ها بپرسید به شما می گویند که امکان برخورد صاعقه با هواپیما وجود دارد، اما این بدان معنی نیست که قرار است هواپیما سقوط کند. براساس دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما، خلبان ها می گویند که مسافران تنها یک صدای بلند خواهند شنید و یک نور روشن خواهند دید و این تنها چیزی است که از برخورد صاعقه احساس خواهند کرد و می بایست مطمئن باشند که سقوط نخواهند کرد. هواپیماها طوری ساخته شده اند که بتوانند صاعقه ها را تحمل کنند، اما بیشتر اوقات شما از این نکته مطلعی ندارید.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: بالشت ها و پتوها نو نیستند

در میان نکات جالب درباره هواپیما حتما می دانید که این بالشت ها و پتوها استفاده شده هستند و اینگونه نیست که هر بار یک مسافر یکی از آن ها را بخواهد، یک بالشت یا پتوی نو برایش آورده شود. بالشت ها و پتوها بعد از استفاده تا می شوند و در یک سبد گذاشته می شوند تا در صورت درخواست مسافران دیگر دوباره مورد استفاده قرار گیرند. تنها زمانیکه بالشت ها و پتوهای نو و تمیز استفاده می شوند، صبح خیلی زود و قبل از اولین پرواز هر هواپیماست.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: چاله هوایی یا توربولانس باعث سقوط هواپیما نمی شود

یکی از اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما، چاله هوایی یا توربولانس است. چاله هوایی می تواند باعث تهوع مسافران شود و پرواز را سخت و ترسناک سازد، اما برخلاف چیزی که مردم فکر می کنند، باعث سقوط هواپیما نمی شود. براساس گزارش ها و دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما، خلبان ها همواره سعی می کنند با چاله هوایی برخورد نداشته باشند؛ نه به این خاطر که خطرناک است یا ممکن بوده به هواپیما صدمه بزند، بلکه به این دلیل که عبور از آن اصلا لذت بخش نیست. چاله هوایی برای خلبان ها بیشتر از اینکه نگرانی امنیتی داشته باشد، یک چیز ناراحت کننده است که آرامش را بر هم می زند.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: خلبان ها هم سلفی می اندازند

این روزها همه گوشی موبایل دارند و در تعطیلات در حال سلفی انداختن هستند؛ مسلما خلبان ها نیز از این موضوع مستثنا نیستند. براساس گزارش ها و نکات جالب درباره هواپیما، چند خلبان با پست کردن سلفی های فوق العاده در آسمان و کنار زدن همه سلفی های معمولی دیگر، برای خود اسمی دست و پا نموده اند. خلبان ها هم مانند سایرین اجازه دارند سلفی بگیرند؛ البته نباید این کار را در جریان بلند شدن یا فرود آمدن هواپیما یا رد شدن از چاله هوایی انجام دهند.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: آن ها همه چیز را می بینند

اگر به دنبال انجام دادن کارهای خارق العاده و خلاف قوانین پرواز هستید؛ مثلا می خواهید جایگاه را عوض کنید یا قبل از اینکه اجازه داشته باشید کیف بالای سرتان را بردارید، بهتر است پیرامون اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما این را بدانید که مهماندارها همه چیز را می بینند. آن ها از هر چیزی که درون هواپیما اتفاق می افتد خبر دارند؛ اینکه کدام مسافرها دردسرساز هستند؛ می بایست مراقب کدام یک از آن ها باشند و اینکه هر کسی در کدام ردیف و کدام جایگاه می نشیند تا بعدا بتوانند در صورت احتیاج به پلیس گزارش دهند، بنابراین مراقب باشید، چون مطمئنا یکی از مهماندارهای پرواز شما را زیر نظر دارد و هر کاری که انجام می دهید، می بیند.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: غذایی که خلبان ها می خورند، متفاوت است

خلبان ها هم باید غذا بخورند؛ بخصوص که شما به عنوان یک مسافر مطمئنا دلتان نمی خواهد آن ها در زمان انجام پرواز گرسنه باشند. اما به دلایل امنیتی، غذایی که آن ها می خورند متفاوت است. غذای آن ها نه تنها با غذایی که مسافران می خورند تفاوت دارد، بلکه از غذای یکدیگر نیز متفاوت است. پیرامون دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما باید بدانید که هر دو خلبان و یاری خلبان می بایست دو غذای متفاوت بخورند تا اگر احیانا یکی از آن غذاها باعث مسمومیت یا حال بد یکی شد، دیگری حال خوبی داشته باشد. این کار باعث می شود حداقل یکی از آن ها به طور کامل سالم باشد و بتواند کنترل هواپیما را به دست بگیرد. البته کیفیت غذایی که آن ها می خورند، دقیقا مشابه کیفیت غذای مسافران است و این اصلا چیز خوبی نیست.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: فرود آمدن های سخت عمدا انجام می شود

بسیاری از افراد از لحظه فرود آمدن هواپیما خوششان نمی آید. آن ها فکر می کنند که اگر هواپیما اشتباه فرود بیاید یا از باند فرودگاه بگذرد چه اتفاقی می افتد و از فرودهای سختی که باعث می شوند آن ها روی جایگاه هایشان بالا و پایین بپرند، تنفر دارند. اما اگر از خلبان ها بپرسید به شما می گویند که فرود آمدن های سخت به طور عمدی صورت می گیرد. اگر باند فرودگاه لیز باشد، از برف پوشیده شده باشد یا خیلی کوتاه باشد، خلبان ها هواپیما را با شدت بیشتری به آن می کوبند تا اصطکاک بیشتری فراوری شود و هواپیما آسان تر توقف کند. این هم یکی از نکات جالب درباره هواپیما به شمار می آید.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: همه جا پر از جرم و کثیفی است

هواپیماها مانند یک ظرف بزرگ پر از جرم و کثیفی هستند و مهماندارها هیچ وقت به شما نمی گویند که هواپیما بعد از هر پرواز تمیز نمی شود. در حقیقت هواپیماها تنها یک بار در ماه به طور کامل تمیز می شوند و در طول ماه، خدمه پرواز تنها یک جاروی سریع در کابین می زنند تا آشغال هایی که مردم در کیسه آشغال نریخته اند را جمع کنند، اما مسلما هواپیما به خوبی تمیز نمی شود و در حالیکه خدمه سعی دارند هواپیما را برای پرواز بعدی آماده کنند، بسیاری از جرم ها و کثیفی ها را نادیده می گیرند که این نیز یکی از نکات جالب درباره هواپیما به شمار می آید.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: گوشی های موبایل باعث سقوط هواپیما نمی شوند

در طول پرواز، معمولا از شما خواسته می شود گوشی های موبایل خود را خاموش کنید یا آن را در حالت هواپیما قرار دهید که در سیستم های هواپیما خللی وارد نکنند. اما با وجود این هشدار، باید گفت هیچ هواپیمایی تاکنون بخاطر گوشی های موبایل روشن سقوط ننموده، اما بهرحال این گوشی ها مشکلاتی را برای خلبان خلق می کنند. دلیل هم این است که سیگنالی که به گوشی شما می رسد، می تواند سیگنال های هواپیما را مختل سازد و باعث شود خلبان تصور کند که ارتفاع هواپیما از آنچه واقعا باید باشد بیشتر است. این می تواند خطرناک باشد، اما خوشبختانه پیرامون دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما باید بدانید که تاکنون هیچ هواپیمایی به این دلیل سقوط ننموده است.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: سر وقت بودن مهمترین چیز است

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که نباید برای پرواز خود دیر برسید و اولین و مهمترین آن این است که شما برای خلبان هواپیما، مهمترین نکته آن پرواز نیستید. شرکت های هواپیمایی بیشتر از آنکه روی شماره جایگاه مسافران حساس باشند، روی سر وقت بودن آن ها تاکید می کنند. اگر شما دیر به پرواز می رسید، مشکل خودتان است؛ اما کسانی که بلیط پرواز غیرمستقیم خریده اند و به دلایل مختلف مجبور هستند منتظر شما بمانند تا بتوانند سوار هواپیما بشود هیچ گناهی ندارند. متاسفانه باید بگوییم هواپیما تا آخرین لحظه در کنار گیت فرودگاه منتظر شما نمی ماند.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: موتورها از کار می افتند

همه ما هنگام پرواز کردن یک فکر ترسناک در سر داریم و آن این است که هر دو موتور هواپیما از کار می افتند و هواپیما از آسمان به زمین سقوط می کنند. این به طور کامل حقیقت ندارد، زیرا هواپیماها می توانند بدون موتور پرواز می کنند و همچنین بدون موتور فرود بیایند. همچنین، می توانند در صورت لزوم، تنها با یک موتور به پرواز ادامه دهند. در بین اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما باید بدانید که اکثر موارد خلبان ها به شما نمی گویند مسئله ای پیش آمده تا شما را نگران و دستپاچه نکنند، بنابراین ممکن است تاکنون سوار بر هواپیمایی با یک موتور فعال شده و اصلا متوجه این نکته نشده باشید.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: خلبان ها به مهمانداران و همینطور شما می گویند که بنشینند

خلبان ها می دانند قرار است در چه نوع آب و هوایی پرواز کنند و چه زمانی می بایست علامت کمربند جایگاه را روشن کنند. اگر زمانی دیدید که مهمانداران پرواز به سرعت به سمت جایگاه هایشان می روند و کمربند ایمنی را می بندند، شما نیز می بایست همین کار را انجام دهید. براساس گزارش ها و دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما، اگر مهمانداران بنشینند، این بدان معنی است که چاله هوایی پیش رو آنچنان خطرناک است که حتی آن ها نیز نباید در حالت ایستاده و پخش نوشیدنی باشند، بنابراین این نه تنها یک علامت هشدار برای مسافران است، بلکه علامتی برای مهمانداران خانم یا آقا که در هواپیما مشغول فعالیت هستند نیز به شمار می رود.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: فرود هواپیما خوب ها را از بدها تشخیص می دهد

فرود هواپیما معمولا توسط خود خلبان انجام می شود و خلبان اتوماتیک در آن نقشی ندارد. براساس گزارش ها و اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما، 90 درصد یک پرواز توسط خلبان اتوماتیک انجام می گیرد؛ اما بلند شدن هواپیما و فرود آمدن آن، هر دو به عهده خلبان ها هستند، بنابراین خلبانی که بتواند به نرمی و بدون هیچ مشکل و سختی هواپیما را فرود بیاورد خلبان خوبی محسوب می شود. اما اگر هواپیما در هنگام فرود آمدن روی باند تکان های سختی بخورد یا یک طرف آن پایین تر از طرف دیگر باشد و یا احتیاج به این وجود داشته باشد که فرود آمدن یک بار دیگر انجام شود، نشان دهنده این است که خلبان به تجربه بیشتری احتیاج دارد یا خلبان خوبی نیست.

نکات مهم در خصوص پرواز که خلبان ها می دانند: خلبان شدن بسیار گران تمام می شود

بیشتر مردم فکر می کنند خلبان ها دارای زندگی تجملی هستند، چرا که بعد از کسب کردن مدارک پرواز و ارتقای شغلی، حقوق های بالایی دریافت می کنند. اما در حقیقت، خلبان شدن از همان ابتدا بسیار گران تمام می شود و آن ها می بایست هزاران دلار خرج کنند تا بتوانند ساعت ها به عنوان یاری خلبان پرواز، تجربه کسب کنند. بیشتر خلبان ها احتیاج به 1500 ساعت تجربه یاری خلبانی دارند و اجاره کردن یک هواپیما و وقت گذرانی در آسمان بسیار گران تمام می شود، بنابراین با اینکه بعدها حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند، باید پیرامون دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما بدانید که آغاز کار برایشان بسیار گران در می آید.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: آن ها می توانند شما را به جایگاه بهتری ببرند

همه دوست دارند به صورت رایگان از بهترین امکانات استفاده کنند. همه دلشان می خواهد به قسمت درجه یک هواپیما بروند یا کمی خوراکی و نوشیدنی اضافه دریافت کنند؛ اما نمی دانند از چه کسی می بایست این امکانات را بخواهند. درخواست کردن از شخصی که بلیط ها را کنترل می نماید بی فایده است؛ اما براساس اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما باید بدانید که مهماندار کسی است که می تواند جایگاه بهتری به شما بدهد و امکانات بهتری در اختیار شما بگذارد؛ تنها کافیست با لحن خوب و مودبانه ای از او درخواست کنید. مهمانداران در طول روز با مسافران بسیار زیادی سر و کله می زنند و با انواع آدم ها، انواع رفتارها و انواع درخواست ها برخورد دارند، بنابراین اگر مودب باشید، از کلمات خواهش می کنم و ممنونم بهره ببرید و بیش از اندازه درخواست نداشته باشید، ممکن است امکانات بیشتری در اختیار شما بگذارند.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: در آغوش دریافت نوزادتان می تواند خطرناک باشد

بچه ها بسیار کم سن و سال معمولا به طور رایگان سوار هواپیما می شوند و اغلب روی پای پدر یا مادر خود می نشینند. اما براساس گزارش ها و دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما، قرار دادن کودک روی پا می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا کودک کمربند ایمنی ندارد و اگر ضربه محکم یا تکان شدیدی به هواپیما وارد شود، این احتمال وجود دارد که از دست پدر و مادر رها شود. مهمانداران معمولا این اطلاعات را در اختیار مسافران نمی گذارند، زیرا بعضی از مسافران ممکن است در جواب به آن ها پرخاش کنند و از آن ها بخواهند سرشان در کار خودشان باشد.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: لپ تاپ شما ممکن است به دیگران آسیب برساند

ممکن است وقتی از شما درخواست می شود که در زمان فرود هواپیما، لپ تاپ خود را جمع کنید و گوشه ای بگذارید، به نظرتان احمقانه بیاید، زیرا معمولا لپ تاپ به پشت جایگاه جلویی متصل می شود. اما براساس گزارش ها و نکات جالب درباره هواپیما، بسیار پیش می آید که لپ تاپ جمع نشده در زمان فرود هواپیما به یک جسم پرتاب شونده تبدیل شود و به کسی در کابین هواپیما آسیب برساند. اگر سرعتی که این دستگاه می تواند با آن پرتاب شود در نظر بگیریم، لپ تاپ می تواند واقعا و به طور جدی به کسی آسیب بزند یا با اینکه تصور می کنید آن را محکم در دست گرفته اید از شما دور و به نقطه ای دیگر پرتاب شود.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: وظیفه آن ها تنها پذیرایی از شما نیست

بعضی فکر می کنند تنها دلیلی که مهمانداران در هواپیما حضور دارند، این است که بادام زمینی و نوشیدنی سرو کنند و به پذیرایی از مسافران مشغول باشند. اما برخلاف چیزی که مسافران تصور می کنند، این تنها وظیفه مهمانداران در هواپیما نیست. مهمانداران بیشتر از تامین راحتی و آسایش، امنیت مسافران را فراهم می سازند. اما طوری رفتار می کنند که به نظر می رسد تنها برای پذیرایی از مسافران در هواپیما حضور دارند. حقیقت این است که آن ها در طول پرواز و حتی قبل از بلند شدن هواپیما، پیوسته مشغول انجام بازرسی های ایمنی هستند، بنابراین بهتر است بدانید که آن ها خدمتکاران شما نیستند.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: آن ها با خلبان ها ارتباطات سری دارند

مهمانداران بیشتر از آنچه که شما تصور می کنید می دانند. باید پیرامون اطلاعات عمومی در خصوص هواپیما بدانید که تنها وظیفه آن ها یادآوری نوشیدنی یا پذیرایی از شما نیست. در حقیقت، آن ها با خلبان ها ارتباط های بسیار زیادی برقرار می کنند و از کابین خلبان اطلاعات دریافت می کنند. آن ها کدهای کلمه ای سری با خلبان ها دارند تا بتوانند اطلاعات را بدون نگران کردن مسافران یا به وجود آوردن هر گونه مسئله ای، از جلوی هواپیما به بخش های عقبی آن منتقل کنند. مهمانداران اجازه نمی دهند شما از کدهای سری آن ها سر در بیاورید، زیرا مکالمات خصوصی و نگرانی های امنیتی آن ها اصلا به گوش شما نمی رسد.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: زمانیکه درب هواپیما بسته می شود، حقوق خود را دریافت می کنند

وقتی که مهماندارها را در حال قدم زدن در فرودگاه می بینید، بهتر است بدانید آن ها هنوز پولی دریافت ننموده اند. در حقیقت، وقتی پایتان را به درون هواپیما می گذارید و آن ها از شما استقبال می کنند، آن لحظه هم هنوز پولی دریافت ننموده اند. مهمانداران زمانی حقوق دریافت می کنند که درب کابین هواپیما بسته شود. این بدان معنی است که از لحظه بسته شدن درب هواپیما تا لحظه ای که این درب دوباره باز شود، حقوق آن ها به حسابشان واریز می شود. اما قبل از بسته شدن درب و حرکت هواپیما کارهای بسیار زیادی انجام می دهند تا کابین را برای پرواز آماده سازند. در نهایت، بسیاری از آن ها آنقدری که ما تصور می کنیم، درآمد ندارند.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: آن ها وظیفه ندارند در حمل کیف ها و ساک ها به شما یاری کنند

وقتی سوار یک هواپیما می شوید، اولین کاری که انجام می دهید، پیدا کردن جایگاه است و سپس سعی می کنید کیف یا ساک دستی خود را در محفظه بار که بالای سرتان قرار گرفته است بگذارید. این کار گاهی اوقات بسیار سخت می شود؛ بخصوص اگر این محفظه ها پر باشند و شما مجبور باشید کیف یا ساک خود را در آن ها بچپانید و گاهی مهمانداران در انجام این کار به شما یاری می کنند. اما براساس گزارش ها و نکات جالب درباره هواپیما، مهماندارها وظیفه ندارند در این کار به شما یاری کنند؛ اما به دو دلیل این کار را انجام می دهند. اول اینکه به جابجایی مسافران و پر شدن کابین هواپیما سرعت ببخشند تا بتوانند سریع تر درب کابین را ببندند و حقوق خود را دریافت کنند؛ دومین دلیلی که به شما یاری می کنند، دلیل امنیتی است؛ آن ها این کار را انجام می دهند تا چیزهایی که شما در محفظه بار قرار داده اید به پایین پرتاب نشوند و در هنگام پرواز به کسی آسیب نرسانند.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: اکسیژن موجود برای هر نفر محدود است

این نکته که مقدار اکسیژن موجود در کیسه های اکسیژن محدود بوده، بسیار ترسناک است. براساس گزارش ها، به اندازه مصرف بین 15 تا 20 دقیقه اکسیژن در این کیسه ها وجود دارد. مهماندارها معمولا این نکته را به شما نمی گویند، زیرا معمولا به این مقدار اکسیژن احتیاج پیدا نخواهید کرد؛ برای مثال اگر فشار هوای داخل هواپیما کم شود، خلبان در ارتفاع پایین تری پرواز می نماید تا بتوانید به صورت نرمال نفس بکشید و این کار کمتر از 15 دقیقه زمان می برد.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: سلام و خوشامدگویی آن ها معمولی نیست

وقتی سوار هواپیما می شوید، معمولا دو مهماندار در کنار درب هواپیما ایستاده اند تا به شما سلام بگویند و بلیط شما را آنالیز کنند تا ببینند کدام ردیف و جایگاه به شما تعلق دارد و در پیدا کردن آن ها به شما یاری کنند. این وظایف به نظر می رسد که بخشی از شغل آن ها باشد؛ اما پیرامون نکات جالب درباره هواپیما باید بدانید که سلام گفتن و خوشامدگویی آن ها به مسافران با این هدف انجام می گیرد که بتوانند به تک تک مسافران در هنگام سوار شدن با دقت نگاه کنند و بخاطر بسپارند که کدام مسافر ممکن است در طول پرواز مشکل ایجاد کند. آن ها به دنبال نشانه هایی از جمله خودداری از تماس چشمی، عصبی بودن بیش از اندازه و سایر نشانه هایی هستند که ثابت کند یکی از مسافران می تواند تهدیدی برای پرواز به شمار برود.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: آن ها ساعت های طولانی کار می کنند

مهماندارها نیز مانند خلبان ها شیفت های کاری طولانی دارند و این باعث می شود تمام روز سرپا و در حال پذیرایی از مسافران باشند. آن ها گاهی 15 ساعت در روز کار می کنند و برای همه این ساعت ها حقوقی به آن ها تعلق نمی گیرد، زیرا آن ها اغلب به یک مقصد پرواز می کنند و سپس باید همان جهت را طی کنند و دوباره به شهر و خانه خود بازگردند. همچنین در پروازهای طولانی که شب تا صبح انجام می گیرند، آن ها مجبور هستند ساعت های طولانی بیدار بمانند تا از ایمنی موجود در هواپیما مطمئن شوند. آن ها گاهی چرت می زنند؛ اما معمولا هوشیار هستند و کوشش می کنند از هر چیزی که در هواپیما اتفاق می افتد، مطلع باشند. این مورد نیز یکی از نکات جالب درباره هواپیما به شمار می آید.

نکات مهم در خصوص پرواز که مهماندارها می دانند: حقوق خوبی دریافت نمی کنند

مهمانداران ساعت های طولانی کار می کنند و تنها زمانی حقوق خود را دریافت می کنند که درب های هواپیما بسته شود؛ زمانیکه این درب ها بسته می شوند، مهمانداران مجبور هستند استرس و فشار کاری بسیار بالایی را تحمل کنند؛ اما با این وجود حقوق خوبی به آن ها تعلق نمی گیرد. آن ها معمولا بین 18 تا 20 دلار در ساعت حقوق می گیرند؛ اما اگر این مورد از نکات جالب درباره هواپیما را در نظر بگیرید که برای کارهایی که قبل از بسته شدن درب هواپیما انجام می دهند، هیچ حقوقی به آن ها پرداخت نمی شود، متوجه می شوید که بخشی از خدماتی که انجام می دهند کاملا رایگان است. به همین دلیل است که آن ها مجبور هستند ساعت های طولانی کار کنند و در پروازهای شبانه شرکت کنند، زیرا ساعت های بیشتری در حال کار هستند و حقوق بیشتری به آن ها تعلق می گیرد.

منبع: همگردی

به "دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما و پرواز که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنیهای جالب در خصوص هواپیما و پرواز که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید