دریاچه ای میان کویر ؛ تصاویر باور نکردنی یک جاذبه گردشگری در ایران را ببینید ، ریگ سوخته در همین نزدیکی است

به گزارش وبلاگ تمبوک، محسن جلال پور نایب رئیس دوره هفتم و رئیس سابق دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ویدئویی از یک نقطه جاذبه گردشگری منتشر نموده و نوشته است: تصاویرش را که دیدم باورم نشد اینجا کویر لوت ایران است ...

دریاچه ای میان کویر ؛ تصاویر باور نکردنی یک جاذبه گردشگری در ایران را ببینید ، ریگ سوخته در همین نزدیکی است

وبلاگ تمبوک - جلال پور که از 24 خرداد ماه سال 1394 رئیس اتاق ایران بود و مرداد سال 1395 به دلیل بیماری قلبی از ادامه کار خود در این سمت استعفا داد با انتشار ویدئوی زیر نوشت: تصاویرش را که دیدم باورم نشد اینجا کویر لوت و حوالی گندم بریان است. حوالی گرم ترین نقطه زمین دریاچه ای میان کویر سر برآورده که آدم را متحیر می نماید. باور کنید تا نرفتم و از نزدیک ندیدم، باورم نشد.

حتما بارش های هشت ماه پیش را یادتان هست و حتما به یاد دارید که سیل چگونه جاده شهداد - نهبندان را ویران کرد. آن باران ها و آن سیل ویران گر حالا کویر شهدادمان را دیدنی تر از همواره نموده است.

کلوت ها زیبا بودند، زیباتر شدند. عبور پرندگان مهاجر هم این زیبایی را صد چندان نموده است. به قول یکی از دوستان این منظره حتی برای اهالی کرمان و شهداد هم بدیع است.

به گزارش وبلاگ تمبوک، گندم بریان یا ریگ سوخته، تپه هایی است پوشیده از گدازه های آتشفشانی به مساحت 480 کیلومتر مربع که در 80 کیلومتری شمال شهر شهداد در کویر لوت در استان کرمان قرار گرفته است. این منطقه در شرق رودخانه شور قرار گرفته است و به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا حیاتی در آن وجود ندارد.

گندم بریان پوشیده از سنگ ها و گدازه های بازالتی سیاه رنگ آتشفشانی است و همین پوشش سیاه آتشفشانی موجب بالا رفتن شدید گرما در این منطقه می گردد. این منطقه پست ترین منطقه داخلی کشور ایران نیز محسوب می گردد و این موضوع نیز از دیگر دلایل گرمای شدید آن است.

بنا بر تحقیقات کارشناسان در گندم بریان در منطقه ای به طول 200 کیلومتر و عرض 150 کیلومتر هیچ موجود زنده ای زندگی نمی نماید.

ویدئویی که محسن جلال پور منتشر نموده است را در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: چمدان

به "دریاچه ای میان کویر ؛ تصاویر باور نکردنی یک جاذبه گردشگری در ایران را ببینید ، ریگ سوخته در همین نزدیکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ای میان کویر ؛ تصاویر باور نکردنی یک جاذبه گردشگری در ایران را ببینید ، ریگ سوخته در همین نزدیکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید