دهخدا: سعی کردیم کاروان کیفی به یونیورسیاد اعزام کنیم، از حمایت کامل وزارت علوم برخوردار بودیم

به گزارش وبلاگ تمبوک، رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی با بیان اینکه سطح کیفی سی امین دوره رقابت های یونیورسیاد بالاست، گفت: از حداکثر پتانسیل ورزش دانشگاهی در اعزام کاروان استفاده شده است.

دهخدا: سعی کردیم کاروان کیفی به یونیورسیاد اعزام کنیم، از حمایت کامل وزارت علوم برخوردار بودیم

محمدرضا دهخدا در گفت و گو با وبلاگ تمبوک، درباره آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به سی امین یونیورسیاد دانشجویان دنیا در ایتالیا، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده قرار است 42 ورزشکار از ایران در 4 رشته ورزشی والیبال، تکواندو، تیراندازی و تیر و کمان راهی ناپل محل برگزاری سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان دنیا شوند.

رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری خوب فدراسیون ها، تیم های اعزامی پس از برگزاری رقابت های انتخابی تا حد زیادی ترکیب نهایی خود را برای حضور در این رقابت ها پیدا نموده اند و تمرینات خود را پیگیری می نمایند.

وی با بیان اینکه در تمامی تیم های اعزامی به این دوره از رقابت ها از پتانسیل ورزش دانشگاهی به طور کامل استفاده شده است، گفت: در برگزاری رقابت های انتخابی سعی شد از همه پتانسیل ورزش دانشگاهی در سراسر کشور استفاده گردد تا هیچ دانشجوی مستعدی از قلم نیفتد. تمامی نفرات اعزامی نیز همگی دانشجو هستند و ورزشکاری غیر دانشجو در ترکیب تیم های اعزامی وجود ندارد.

دهخدا در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف دوره های قبل تعداد کمتری ورزشکار راهی این رویداد می شوند، گفت: جدا از بحث کمبود منابع اقتصادی در کشور به دلیل مسائل به وجود آمده، بالطبع ورزش نیز همانند سایر بخش ها با مسائلی دست به گریبان شده است، اما این موضوع ارتباطی به تعداد ورزشکاران اعزامی و کاهش آن ها نسبت به دوره های قبل نداشته است.

رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی اعلام کرد: در این دوره سعی کردیم فقط رشته هایی که شانس مدال دارند به یونیورسیاد اعزام کنیم. قطعاً اگر در دیگر رشته ها نیز ورزشکاران دانشجو داشتیم که می توانستند در یونیورسیاد مدال بگیرند به این مسابقات اعزام می کردیم. هدف ما این بود که از پتانسیل ورزش دانشجویی به بهترین شکل استفاده و کاروانی کیفی را راهی این رقابت ها کنیم.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت های مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: هزینه های اعزام به یونیورسیاد با حمایت های وزارت علوم محقق شده است و خوشبختانه مسئله ای از این بابت وجود ندارد. وزارت ورزش نیز هر چند نقشی در تأمین هزینه های اعزام ندارد اما فدراسیون هایی که رشته آن ها به یونیورسیاد اعزام می شوند تا حد توان در برگزاری اردوها و تأمین امکانات با فدراسیون ورزش های دانشگاهی همکاری داشتند که جای تشکر دارد.

دهخدا در انتها اعلام کرد: امیدوارم با حمایت های انجام شده و زحماتی که کشیده شده شاهد موفقیت کاروان ورزشی ایران و کسب بهترین نتیجه ممکن باشیم. سطح رقابت های این دوره یونیورسیاد مخصوصاً با توجه به در پیش بودن المپیک بسیار بالاست و چهره های شاخص ورزش دنیا در رشته های مختلف راهی این مسابقات می شوند. قطعاً کار سختی در پیش داریم اما امیدوارم قهرمانان ما که جزو بهترین ها هستند نیز با دست پر به ایران بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دهخدا: سعی کردیم کاروان کیفی به یونیورسیاد اعزام کنیم، از حمایت کامل وزارت علوم برخوردار بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهخدا: سعی کردیم کاروان کیفی به یونیورسیاد اعزام کنیم، از حمایت کامل وزارت علوم برخوردار بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید