وزیر دفاع آمریکا خواهان استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا-پاسیفیک شد

به گزارش وبلاگ تمبوک، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت کشورش باید هرچه زودتر برای استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا-پاسیفیک اقدام کند.

وزیر دفاع آمریکا خواهان استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا-پاسیفیک شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تمبوک به نقل از آسوشیتد پرس، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که به استرالیا سفر نموده است، روز شنبه در جمع وبلاگ تمبوک در شهر سیدنی بیان کرد آمریکا باید هرچه زودتر برای استقرار موشک های میان برد متعارف (غیرهسته ای) با قابلیت های پیشرفته در منطقه آسیا-پاسیفیک اقدام کند.

مارک اسپر یک روز پس از خروج کشورش از پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان برد (INF) با اعلام اینکه استقرار سامانه های موشکی میان برد زمین پایه در آسیا-پاسیفیک مدتی زمان خواهد بُرد، به وبلاگ تمبوک گفت: ما علاقه مندیم که این کار هرچه زودتر انجام گردد و به درازا نکشد. من ترجیح می دهم این موشک ها ظرف چند ماه آینده در منطقه مستقر شوند، اما در حال حاضر زمان بندی کار حتی برای من معین نیست.

استقرار موشک های میان برد از سوی آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک به احتمال زیاد موجب خشم مقامات پکن خواهد شد، اما وزیر دفاع آمریکا در این خصوص بیان کرد: چین نباید از این اقدام ما شگفت زده گردد.

وزارت امور خارجه چین روز آدینه از خروج آمریکا از پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان برد (INF) انتقاد کرد و از این کشور خواست به پیمان مذکور بازگردد.

پیمان نیروهای هسته ای میان برد که در سال 1987 بین میخائیل گورباچف و رونالد ریگان رهبران شوروی و آمریکا امضاء شده بود و بر اساس آن فراوری موشک های هسته ای با برد بین 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر منع شده بود، روز گذشته با خروج هر دو طرف پیمان رسماً انتها یافت.

روز پنج شنبه دهم مرداد مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه سازمان کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) به طور رسمی بیان کرد که آمریکا روند خروج رسمی خود از پیمان INF را شروع نموده است.

وزارت خارجه روسیه نیز متعاقباً بیان کرد که در واکنش به اقدام آمریکا از روز آدینه (دوم اوت) از پیمان نیروهای هسته ای میان برد خارج می گردد و این رسماً به معنی سرانجام یافتن این پیمان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر دفاع آمریکا خواهان استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا-پاسیفیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا خواهان استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا-پاسیفیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید