قانون جدید و عجیب فیس بوک: پستهای سیاستمداران حذف نخواهد شد

به گزارش وبلاگ تمبوک، شرکت فیس بوک اعلام نموده که از این پس پستهای سیاستمداران را حتی اگر قوانین این شبکه اجتماعی را نقض نمایند حذف نخواهد کرد.

قانون جدید و عجیب فیس بوک: پستهای سیاستمداران حذف نخواهد شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک خاطرنشان کرد که پستهای سیاستمداران را از سایت خود حذف نمی نماید حتی اگر این پست ها قوانین فیس بوک را نقض نمایند.سخنگوی ارشد فیس بوک ، نیک کلگ که زمانی خود یک سیاستمدار ارشد بریتانیایی بود در این خصوص اطلاع رسانی و صحبت کرد.

کلگ گفت که سانسور یا متوقف کردن گفتمان سیاسی با آنچه فیسبوک به آن اعتقاد دارد مغایر است. بنابراین هنگامی که سیاستمداران در فیس بوک صحبت می نمایند ما دخالت نمی کنیم.

کلگ شرح داد که در حالی که فیسبوک به کشف تقلب در حساب های کاذب ادامه خواهد داد و کوشش خواهد نمود تا انتشار اخبار کاذب را کاهش دهد ، گفتار و مباحث سیاسی سیاستمداران از آنالیز واقعیت معاف خواهند بود و حتی در صورت نقض قوانین فیس بوک روی این پلتفرم باقی خواهند ماند.

کلگ گفت: آزادی بیان یک اصل بنیادی مطلق برای فیس بوک است. از روز اول ، ارائه صدای مردم در جامعه بسیار مهم بوده و ما هر کاری را برای رشد این آزادی انجام می دهیم. ما قهرمان آزادی بیان هستیم و در مقابل کوشش برای محدود کردن آن از این نوع محتوا دفاع می کنیم.

این قوانین به طور بالقوه بدان معنی است که سیاستمداران می توانند در انتشار اطلاعات غلط و حتی تنفر بر انگیز آزاد باشندالکس نیوههاوس ، محقق افراط گرایی در انستیتوی مطالعات بین المللی میدبوری ، در توییتر خود نوشت: این که به سیاستمداران آزادی داده گردد تا دروغ بگویند، پرخاش نمایند و به گسترش نفرت در بزرگترین بستر اجتماعی روی کره زمین بپردازند، بسیار خطرناک است.

اما بعضی استدلال کردند که فیس بوک یک شرکت خصوصی است و نباید تصمیم بگیرد که چه سخنان سیاسی قابل قبول است یا نه. دانیل کریس ، استادیار روزنامه نگاری و رسانه در دانشگاه کارولینای شمالی نوشت: این به نظر من در درجه اول یک اقدام سیاسی است نه یک اقدام رسانه ای و فیس بوک به سادگی مشروعیت حل آن را ندارد.

هنوز تعیین نیست که فیس بوک چگونه سیاستمدار لودن را تعریف می نماید و آیا این به معنای رسمی است یا نامزدهای سیاسی را نیز شامل می گردد. به عنوان مثال ، فیس بوک قبلاً فعال راستگرا تامی رابینسون را از خدمات خود ب علت اسلام هراسی ممنوع نموده است. وی متعاقباً عضو مجلس اروپا شد.

منبع: انتخاب

به "قانون جدید و عجیب فیس بوک: پستهای سیاستمداران حذف نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جدید و عجیب فیس بوک: پستهای سیاستمداران حذف نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید