ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی بهسازی گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، استاندار آذربایجان غربی گفت کوشش می کنیم از ظرفیت های مفهوم مانده است آن برای ایجاد فرصت های اشتغال تازه خلق ثروت و افزایش عایدی استفاده کنیم و در این راستا حلقه های مفقوده و مسائل نازایی و با پیگیری های ملی و ارائه راهکارهای مناسب این مسائل حل خواهد شد

ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی بهسازی گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک از ارومیه، محمدصادق معتمدیان امروز 29 آذرماه در ملاقات مدیران و فعالان حوزه حمل و نقل استان که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری صورت گرفت، با قدردانی از کوشش فعالان این حوزه در ارائه خدمات به مردم اضافه کرد: یکی از مهمترین پیشران های پیشرفت استان ترانزیت و تجارت مرزی است و با توجه به مزیت ها و پتانسیل های استان در این زمینه و هم مرز بودن استان با سه کشور از این ظرفیت می تواند در شتاب بخشیدن به فرایند توسعه استان بهره برد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه ترانزیت و استفاده از این ظرفیت برای توسعه صادرات محصولات استان و افزایش عایدی های استانی بر باز تعریف نو در حوزه ترانزیت منطقه ای تاکید نمود و اضافه کرد: شناسایی جهت های نو ترانزیت و افزایش تعاملات منطقه ای و تقویت ناوگان حمل و نقل استان می تواند بستر های تحقق اهداف صادراتی کشور در استان را فراهم کند.

معتمدیان با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سطح معاملات تجاری گفت: آذربایجان غربی به عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه می تواند در رسیدن به این هدف، نقش موثر و تاثیر گذاری ایفا نماید.

وی روان سازی و برطرف موانع در فرایند صادرات و ساماندهی فعالیت های مرزی در مرز های استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مرز محل توقف نیست و محل عبور است و با تغییر نگاه به روان سازی فعالیت های مرزی و ایجاد مدیریت واحد در مرز و ساماندهی شرایط فعلی می توان به این مهم دست یافت.

استاندار آذربایجان غربی اقتصادی کردن زیر ساخت های عمرانی را در کاهش هزینه های حمل و نقل و به صرفه بودن صادرات موثر دانست و بیان نمود: کوشش می گردد با اجرای طرح استفاده بهینه از حمل و نقل ریلی و هوایی و استفاده از سیستم های حمل و نقل ترکیبی زمینه صادرات محصولات تولیدی استان به کشور های منطقه بویژه کشور های جنوب شرق آسیا را فراهم کنیم.

معتمدیان با اشاره به تقویت ناوگان حمل و نقل استان اضافه کرد: از ویژگی های مهم استان حمل و نقل بین الملی است و در این جهت از تمامی ظرفیت های قانونی برای نوسازی و تقویت سیستم حمل و نقل استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت راحتی و ایمنی مسافران در استفاده از سیستم حمل و نقل مسافری ادامه داد: برای تامین ایمنی و راحتی مردم لازم است ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه برون شهری نوسازی و بهسازی گردد.

استاندار آذربایجان غربی در مورد تامین مایحتاج مردم و حمل و نقل کالا های مورد احتیاج استان از بنادر جنوبی تاکید نمود و اضافه کرد: علاوه بر تامین کالا های اساسی مردم از بنادر جنوب در پی جهت های نو و نزدیک از جمله ظرفیت بنادر شمال کشور هستیم.

معتمدیان با اشاره به حمایت از بخش خصوصی اظهارکرد: با توجه به محدود بودن منابع اقتصادی کشور، حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوص در بخش حمل و نقل استان صورت خواهد گرفت.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی بهسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی بهسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید