وقتی قهرمان بلغاری المپیک کشتی گیر ایرانی را ستود، نوجوان ایرانی طلسم شکست ناپذیری کشتی گیر مولداوی را شکست

به گزارش وبلاگ تمبوک، نماینده وزن 51 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در صوفیه کاری کرد که آرمن نازاریانِ بزرگ و نامدار با وجود شکست پسرش، برای کشتی گیر ایرانی دست زد و او را ستود.

وقتی قهرمان بلغاری المپیک کشتی گیر ایرانی را ستود، نوجوان ایرانی طلسم شکست ناپذیری کشتی گیر مولداوی را شکست

به گزارش وبلاگ تمبوک، سعید اسماعیلی نماینده وزن 51 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در مسابقات قهرمانی دنیا بود که با شکست کومی ساوادا از ژاپن، ارشد از هند، ادموند نازاریان از بلغارستان و المیر علی یف از آذربایجان مدال طلای دنیا را از آن خود کرد.

اما در کشتی نیمه نهایی او، اتفاق جالبی رخ داد. ادموند نازاریان تنها کشتی گیر کشور میزبان نبود، بلکه فرزند قهرمان بلندآوازه کشتی فرنگی دنیا که برای دو کشور بلغارستان و ارمنستان کشتی گرفته، بود که از این حیث مبارزه با این حریف سخت و سخت به نظر می رسید؛ خصوصا آنکه در این رقابت ها تعیین شد داوران حساسیت ویژه ای روی تیم ایران پیدا نموده اند و مبارزه های 50-50 هرگز به سود کشتی گیران ایرانی خاتمه نمی پذیرد.

در چنین وضعیتی اسماعیلی آنقدر خوب و هنرمندانه کشتی گرفت که در خاتمه مبارزه ای یک طرفه ادموند نازاریان را 9 بر صفر شکست داد تا قهرمان المپیک 1996 آتلانتا با کوله باری از مدال های رنگارنگ در مسابقات دنیای و قهرمانی اروپا با وجود شکست پسرش در خانه، به تشویق کشتی گیر ایرانی بپردازد.

نوجوان ایرانی طلسم شکست ناپذیری کشتی گیر مولداوی را شکست

رضا ساکی یکی از ملی پوشان ایران در مسابقات قهرمانی دنیا بود که در وزن 71 کیلوگرم به مدال طلا رسید و نقش زیادی در کسب عنوان قهرمانی تیم ملی در صوفیه بلغارستان داشت.

او داتا چخایدزه از گرجستان، ایون دوسوفتی از رومانی، رئوف عبدالله علی یف از آذربایجان را مغلوب کرد و در نیمه نهایی حریف الکساندرین گوتو از کشور مولداوی شد. این کشتی گیر در دو سال اخیر در هیچ مسابقه ای باخت نداشته و در دنیای گذشته نیز ستاره مسابقات بوده است. او در مسابقات قهرمانی اروپا و المپیک جوانان نیز به مدال طلا رسیده بود اما رضا ساکی پیروز شد در یک مبارزه نزدیک و با نتیجه 6-6 حریف خود را از پیش رو بردارد و راهی مبارزه فینال گردد.

کشتی گیر نوجوان ایران در فینال مسابقات نیز استفاق استارودوبتسیف روس را از پیش رو برداشت و قهرمان نوجوانان دنیا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وقتی قهرمان بلغاری المپیک کشتی گیر ایرانی را ستود، نوجوان ایرانی طلسم شکست ناپذیری کشتی گیر مولداوی را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی قهرمان بلغاری المپیک کشتی گیر ایرانی را ستود، نوجوان ایرانی طلسم شکست ناپذیری کشتی گیر مولداوی را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید