اختصاص بودجه ای برای توسعه صنعتی نانوکامپوزیت های صنعت هوافضا

به گزارش وبلاگ تمبوک، شرکت هایدال گفت که بودجه 186،403 پوندی از آژانس نوآوری بریتانیا برای توسعه مواد کامپوزیتی مناسب برای صنعت هوافضا دریافت نموده است.

اختصاص بودجه ای برای توسعه صنعتی نانوکامپوزیت های صنعت هوافضا

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تمبوک، شرکت هایدال (Haydale)، گفت که بودجه 186،403 پوندی از آژانس نوآوری بریتانیا (Innovate UK)، برای توسعه مواد کامپوزیتی مناسب برای صنعت هوافضا دریافت نموده است.

این بودجه برای توسعه ابزار های کامپوزیت هوشمند برای صنعت هوافضا با استفاده از نانومواد عامل دار اختصاص داده شده است.

پروژه ESENSE (ابزار خود گرم شونده خارج از اتوکلاو که امکان همگنی دما را داشته و قابل ترکیب شدن با حسگر های گرافی است) در پی بهبود فرآیند های فراوری خارج از اتوکلاو (OOA) است تا ابزاری برای نظارت و قابلیت های حسگر مادام العمر ارائه کند. این فناوری با استفاده از فرآیند ثبت اختراع شده HDPlas® Haydale در پی ایجاد جوهر های دمای بالا و حسگر های فشاری است. این پروژه از آوریل 2022 شروع شده و انتظار می رود به مدت 24 ماه اجرا گردد.

هایدال در کنار شرکت هایی نظیر Atlas Composite Technologies، دانشگاه برونل لندن، Advise-Deta، TWI و Energy Carbon در این پروژه شریک هستند. این کنسرسیوم روی توسعه مواد کامپوزیتی سبک وزن برای استفاده در صنعت هوافضا کار نموده و احتیاج به فرآیند های فراوری سازگار با محیط زیست و ارزان را آنالیز خواهند کرد.

پروژه ESENSE با هدف جایگزینی فرآیند های پرهزینه قالب گیری اتوکلاو با یک ابزار خود گرم شونده OOA تعریف شده است که به طور بالقوه تا 20 درصد زمان کوتاه تر و 15 درصد صرفه جویی در انرژی در مقایسه با فرآیند های سنتی فراوری قطعات کامپوزیتی هوافضا ارائه می نماید.

جوهر های گرافنی کاربردی هایدال راه چارهی ارائه می دهد که بر خلاف ابزار های خودگرم شونده فعلی، به لطف ویژگی های افزایش یافته پلاسما، می توانند ناهمگونی دما و شرایط پردازش پیچیده را تحمل نمایند. حسگر های فشار به طور بالقوه می توانند با فرآیند های آنلاین و نظارت در حین خدمت ادغام شوند تا فراوری قوی و بدون نقص را با هزینه ای بین 45 تا 55 درصد کمتر از فراوری اتوکلاو ارائه دهند.

در حالی که OOA بیشتر در هوافضا استفاده می گردد، خروجی های این پروژه مشترک به طور بالقوه می تواند مزایای بسیار گسترده ای برای سایر بخش ها مانند خودرو، انرژی های تجدید پذیر و لوازم الکترونیکی مصرفی داشته باشد که در آن بهبود بازده و کیفیت محصول نقش پررنگی دارند.

کیت برادبنت، مدیرعامل هایدال، گفت: با دریافت Smart Grants از Innovate UK، هایدال می تواند فناوری اصلی خود را تکمیل نموده و توسعه دهد و در نتیجه به ارائه راه چاره فراوری ارزان و سازگار با محیط زیست برای قطعات کامپوزیتی به بازار یاری کند. مشکلاتی که با استفاده از راه چاره های ابزار خود گرم شونده قابل حل بوده و ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای پروژه برای ارائه راه چارهی هستیم که کیفیت مواد کامپوزیت را به طور قابل توجهی افزایش دهد و از پتانسیل کامل آن ها نه تنها در هوافضا، بلکه در سایر راه چاره های تجاری بادوام استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اختصاص بودجه ای برای توسعه صنعتی نانوکامپوزیت های صنعت هوافضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه ای برای توسعه صنعتی نانوکامپوزیت های صنعت هوافضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید