انفجار یک کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در شیراز

به گزارش وبلاگ تمبوک، خبرنگاران/فارس رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از آتش سوزی گسترده و انفجارهای پی در پی در یک گارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در خیابان محراب این کلانشهر اطلاع داد.

انفجار یک کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در شیراز

محمدهادی قانع عصر پنج شنبه یکم مهرماه با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این کارگاه به وبلاگ تمبوک گفت: ساعت 13:36 دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در خیابان محراب به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

او اضافه نمود: با توجه به حساسیت حادثه و مجاورت این کارگاه با منازل مسکونی، بیش از 30 آتش نشان از شش ایستگاه عملیاتی با ده خودروی پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اسم کرد: آتش سوزی در یک کارگاه 200 متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندرهای ال پی جی فعالیت می کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع 11 کیلویی، پیک نیکی و 50 کیلویی در آن نگهداری می شد.

قانع ادامه داد: این کارگاه در منطقه مسکونی و به صورت غیر مجاز فعالیت می کرد که نشت گاز از یک سیلندر در مجاورت شعله باز منجر به انفجارهای شدید و پی در پی شده و خساراتی را به منازل مسکونی وارد نموده بود.

قانع گفت: شعله های آتش تمام کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها هم وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: این حریق هولناک سه شهروند (سه کارگر کارگاه) را هم دچار سوختگی شدید نموده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

قانع با بیان اینکه تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را شروع کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند، گفت: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشش آب از شعاع ایمن پیروز شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انفجار یک کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار یک کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید