جهانساز: 98 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد، فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای

به گزارش وبلاگ تمبوک، رئیس سازمان چای کشور از فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای در امسال اطلاع داد و گفت: 98 درصد مطالبات چایکاران تا به امروز پرداخت شده است.

جهانساز: 98 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد، فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای

به گزارش گروه مالی وبلاگ تمبوک به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان چای کشور ضمن اعلام این مطلب اضافه کرد: امسال بهای برگ سبز چای بالغ بر 760 میلیارد تومان شد.

حبیب دنیاساز اندازه فراوری برگ سبز چای در امسال را 137 هزار تن مطرح کرد و گفت: از این اندازه 135 هزار تن خرید تضمینی و بقیه خرید به صورت آزاد بوده است.

وی کل مبلغ پرداختی مطالبات چایکاران بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای را حدود 744 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام نمود.

دنیاساز گفت: تا به امروز 100 درصد سهم دولت از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای و حدود 96 درصد سهم کارخانجات چای به چایکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مابقی پول چایکاران نیز به زودی در اختیارشان قرار می گیرد.

رییس سازمان چای کشور درباره پرداخت تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به حوزه چای کشور گفت: طی امسال چایکاران و کارخانجات چای در کل 45 میلیارد تومان تسهیلات مقرون به صرفه قیمت دریافت نموده اند.

وی اذعان داشت: از این مبلغ 36 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به وسیله صندوق تخصصی چای برای مواردی همانند احیای باغات، انواع هرس ها و خرید ماشین های کشاورزی و ماشین های حمل و نقل و 8 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز تسهیلات سرمایه ای برای عملیات به زراعی تامین شده است.

دنیاساز اعلام نمود: تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد 4 درصد و دوره بازگشت یک ساله و تسهیلات سرمایه ای با کارمزد 4 درصد و دوره بازگشت 4 ساله به چایکاران و کارخانجات چای پرداخت می گردد.

وی اندازه فراوری چای خشک در امسال را 31 هزار تن مطرح کرد و گفت: این اندازه فراوری نسبت به سال 99 حدود 4 درصد افزایش نشان می دهد.

دنیاساز با بیان اینکه در دنیا سالانه نزدیک به پنج میلیون تن چای فراوری می گردد، توضیح داد: ایران در رتبه دوازدهم فراوری چای در دنیا واقع شده است.

وی گفت: چای ایران جزو چای های مطلوب و خوب دنیا و عاری از آلاینده ها، بیماری و به جامانده سموم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جهانساز: 98 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد، فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانساز: 98 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد، فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید