مرگ غم انگیز 2 کارگر هنگام لایروبیاگو در مشهد

به گزارش وبلاگ تمبوک، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس ایستگاه 10 و 3 آتش نشانی مشهد از مرگ غم انگیز دو کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری، به دلیل گاز گرفتگی هنگام لایروبی کانال جمع آوری و راهنمایی فاضلاب (سیستم اگو) در بولوار بعثت این شهر اطلاع داد.

مرگ غم انگیز 2 کارگر هنگام لایروبیاگو در مشهد

براساس اعلام روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد سرآتشیار حسن نجمی گفت: امروز دوشنبه، پنجم اسفند ماه، با اعلام به سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر وقوع گرفتار شدن 2 کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب در درون تاسیسات زیرزمینی جمع آوری و راهنمایی شبکه فاضلاب (سیستم اگو) ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله گروه نجات و امداد ایستگاه شماره 3 را به محل حادثه در خیابان ناصر خسرو اعزام کرد.

این مقام مسئول در آتش نشانی مشهد ادامه داد: با حضور نجاتگران در محل تعیین شد 2 کارگر میان سال حین لایروبی کانال جمع آوری فاضلاب (سیستم اگو) به دلیل گازگرفتگی در عمق منهول کانال دچار مسمومیت شدید شده و از هوش رفته بودند که بلافاصله امدادگران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به تزریق هوا به داخل منهول فاضلاب نموده و همزمان این 2 کارگر را با تجهیزات خاص به بیرون از کانال منتقل کردند.

نجمی اضافه نمود : پس از انتقال این افراد به سطح زمین و معاینه این 2 نفر توسط تکنسین های اورژانس حاضر در صحنه، فوت این افراد به دلیل مسمومیت شدید تایید شد و با حضور عوامل انتظامی در محل، آنالیز ها در مورد علت اصلی این حادثه شروع شد.

رئیس ایستگاه 10 و 3 آتش نشانی مشهد اظهار داشت: با توجه به دهانه با قطر کم این نوع کانال ها و وجود گازهای سمی داخل منهول و کانال فاضلاب(سیستم اگو) تنفس افراد بدون تجهیزات حفاظت فردی حتی در مدتی کوتاه بسیار خطرناک بوده و به مرگ منتهی می شود و یکی فرضیه های احتمالی که منجر به این حادثه غم انگیز برای این 2 کارگر شده، رعایت نکردن اصول ایمنی و ورود بدون تجهیزات حفاظت فردی به داخل این کانال فاضلاب می تواند باشد. بنابراین توصیه می شود در هیچ شرایطی افراد فاقد تخصص و تجهیزات لازم حفاظت فردی داخل اینگونه کانال ها نشوند و در صورت بروز هرگونه حادثه در اسرع وقت با تلفن 125 تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مرگ غم انگیز 2 کارگر هنگام لایروبیاگو در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ غم انگیز 2 کارگر هنگام لایروبیاگو در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید