مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200

به گزارش وبلاگ تمبوک، حوزه خودروهای کروک حوزه ای خاص است؛ اسپرت، پرقدرت، دوست داشتنی و البته بیش تر خاص جوانان و ثروتمندان. به همین علت رقابت در این حوزه هم رقابتی سخت و نفس گیر است، چون جامعه هدف این خودروها زیر بار هر کیفیت و خودرویی نمی فرایند. آئودی نیز با درک چنین بازاری سعی نموده در طراحی ظاهری و باطنی خودروی TT کروک سنگ تمام بگذارد. اما به نظر می رسد که رقابت با مدل هایی چون ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200 و … چندان هم راحت نبوده است. در ادامه مطلب به مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200 می پردازیم و نقاط قوت هر یک را آنالیز می کنیم.

مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200

مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک

قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر بخواهیم این مقایسه را با کروک های روز بازار انجام دهیم، به علت به روز شدن خودروها، قیمت ها خیلی بالاتر است و این مقایسه چندان درست نخواهد بود. رجحانن راهکار این است که خودروهای این کلاس و در بازه زمانی معین و مساوی را آنالیز کنیم.

یکی از این خودروها ب ام و سری 1 کروک، نسل اول است. دست بر قضا این خودرو هم زمانی وارد کشور شد که آئودی TT کروک وارد شد. به همین علت از نظر سن و سال و زمان واردات، کاملاً شبیه هم هستند.

این خودرو هم مثل TT کروک، دچار همان مسئله عدم وجود نمایندگی درست و حسابی بود. ضمن این که اشکالات فنی هم داشت. ازجمله این که سیستم جمع و باز کردن سقف متحرک آن هم احتیاج به سرویس دهی داشت و هم زود خراب می شد. سقف پارچه ای آن نیز چندان باب میل خودروسواران ایرانی نبود، به خصوص در نیمه شمالی کشور و در مرکز که تعداد روزهای بارانی کم نیست.

پیشرانه این مدل نیز مانند آئودی TT کروک، از سامانه توربو شارژر بهره نمی برد. البته قدرت تولیدشده در این پیش رانه هم بالای 200 اسب بخار است که چندان تفاوت معناداری با TT کروک ندارد. سیستم فرمان ب ام و سری 1 کروک دقیق و قابل اعتماد است. موضوع دیفرانسیل عقب بودن آن هم باعث می گردد تا شرایط بهتری نسبت به رقبا داشته باشد. هرچند که مانند آئودی TT کروک، از مشکل کمبود قطعات و خدمات رنج می برد. بعلاوه با مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک متوجه می شویم که ب ام و از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است که در این مدل ها امری رایج است.

مصرف سوخت این خودرو بیش تر از آئودی TT کروک و شتابش هم کم تر است. بزرگ ترین تفاوت این دو خودرو در حجم پیشرانه آن هاست؛ ب ام و سری 1 کروک پیش رانه 3000 سی سی دارد و TT کروک پیشرانه 2000 سی سی. هرچند این تفاوت چندان معنادار نیست.

مقایسه آئودی TT کروک با مرسدس بنز SLK200

مدل بعدی که در این مقایسه قرار می گیرد، مرسدس بنز SLK200 است که در همان سال هایی که آئودی TT کروک وارد شد، رنگ بازار خودروی ایران را به خودش دید. پس سن و سال این دو خودرو نزدیک به هم است.

در مدل کروک بنز SLK200 حجم پیشرانه 1800 سی سی است. در بعضی از سایت ها این مدل را کوپه معرفی نموده اند که درست نیست چون سقف کوپه ها ثابت است. اگر هم خودرو بدون سقف طراحی گردد که وارد کلاس دیگری می گردد.

حداکثر سرعت این خودرو نیز 232 کیلومتر و قدرت ایجادشده آن نیز کم تر از 190 اسب بخار است. از نظر مصرف نیز خودرویی پرمصرف تر نسبت به آئودی TT کروک محسوب می گردد.

در مقایسه آئودی TT کروک با مرسدس بنز SLK200 در می یابیم که بنز از نظر آپشن ها نیز بنز سعی نموده است در این خودروها از حواشی بکاهد و به اصل ماجرا اضافه کند؛ درحقیقت مدل های SLK با این فلسفه شکل گرفته اند.

از مدل SLK، سه نسخه SLK200، SLK280 و SLK350 ارائه شده است. نسخه 350 دارای سرعت و قدرت بالاتری است. به نظر می رسد که رجحان مرسدس بنز در خوش نام بودن، کیفیت نسبی بالاتر و بعلاوه دسترسی فراوان تر به قطعات و خدمات آن باشد.

امیدواریم مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200 توانسته باشد اطلاعات خوبی از ارزش خرید هر خودرو در اختیارتان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید