چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، بازار کتاب هنری بن گاه در چهارمین دوره خود که از هفتم تا دهم دی در آواسنتر برپا می گردد، در کنار میزبانی هنرمندان، ناشران هنری، گالری ها، طراحان، عرضه نمایندگان محصولات فرهنگی و استودیوهای چاپ و گرافیک، برگزارنماینده نشست های روزانه ای نیز هست که روز افتتاحیه، تعدادی از چهره های فرهنگی از جمله رضا عابدینی سخرانی می نمایند.

چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه افتتاح می گردد

بازار کتاب هنری بن گاه، میزبان گفت وگو، کارگاه و نمایش آثاری با موضوع نشر هنری است تا فضایی برای تعامل میان ناشران، هنرمندان و علاقه مندان کتاب فراهم کند. هنرمندان، ناشران هنری، گالری ها، طراحان و عرضه نمایندگان محصولات فرهنگی و استودیوهای چاپ و گرافیک با آثاری از جمله کتاب مجله، کتاب هنرمند، کتاب عکس چاپ های دستی، آثاری با نسخه های محدود از هنرمندان، محصولات فرهنگی و پروژه های تحقیقاتی و کیوریتوریال در آن شرکت می نمایند.

در کنار برگزاری کارگاه و نمایش آثاری با موضوع نشر هنری باید به اختصاص فضایی برای نمایش پروژه های کیوریتوریال- پژوهشی یا اجرا در هر دوره اشاره نمود.

بعلاوه از دیگر بخش های بازار کتاب هنری بنگاه، برگزاری نشست های تخصصی طی روزهای برگزاری رویداد است. اولین نشست این دوره هم ساعت 14روز سه شنبه، 7 دی با موضوع نقش رسانه های هنری در اشاعه فرهنگ دیداری برگزار می گردد که گفت وگویی است میان زروان روحبخشان و مریم کهوند. این گفت وگو با همکاری گالری اینفو گردآوری شده است.

در همین روز نشست دیگری با عنوان تصویر - واژه - صفحه / کتاب به مثابه شی هنری در ساعت 16 و با سخنرانی رضا عابدینی برپا می گردد. این سخنرانی با همکاری فرهاد رجحان گردآوری شده است.

نشست پایانی روز سه شنبه، 7 دی نیز با موضوع نشر معمول در قالب گفت وگویی میان آیا کریشت و لیلا عبدالرزاق از بنیانگذاران نشر معمول در ساعت 18 برگزار می گردد. معمول نشریه ای چندرشته ای کوچک و جمعی برای خلق، برگزاری و انتشار هنر در فصل مشترک کمیک ، چاپ و کتاب های هنری است و این گفت وگو با همکاری لیلا ناظمیان گردآوری شده.

در چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه بیش از 100 شرکت نماینده داخلی حضور دارند. البته به علت محدودیت های ناشی از همه گیری بیماری کرونا، شرکت نمایندگان و بازدیدنمایندگان خارجی به صورت مجازی و در بخش برنامه های بازار از جمله گفت وگو و سخنرانی شرکت می نمایند.

سه دوره اول این رویداد در استودیو یا دفتر نشر بن گاه برگزار گردید اما با توجه به افزایش مخاطبان بازار (شرکت نماینده ها، بازدیدنماینده ها و خریداران) نسبت به سال های گذشته، چهارمین دوره نیازمند فضایی با مساحت و امکانات بیشتر و عمومی تر بود. با توجه به این موضوع آوا پلت (آوا سنتر) به عنوان حامی اصلی چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه، طبقه هشتم مجموعه خود را به برگزاری این رویداد اختصاص داده است. پلتفرمی شهری، تجاری و اجتماعی که با همکاری هنرمندان، طراحان و کارآفرینان و با تمرکز بر فرهنگ و رشد پایدار برای ارتقای سبک زندگی می کوشد.

بعلاوه حامیان دیگر این رویداد شامل استودیوها، مجله ها و رسانه های فعال هنرهای تجسمی از جمله استودیو تهران، زمینه، گالری اینفو، درز و پیوست هستند.

بازار کتاب هنری بنگاه از سال 1397راه اندازی شد. البته نمونه های این رویداد پیش از این در کشورهای دیگر فعالیت خود را آغاز نموده بودند چراکه استقلال هنرمندان در این رویدادها که بدون پشتوانه نهادهای هنری، دولتی و خصوصی و با بودجه کمی می توانند آثار خود را منتشر و برای نمایش و فروش ارائه نمایند، حفظ می گردد. علاوه بر این، چنین رویدادهایی فضایی معتبر و در عین حال باز، همگانی و در دسترس برای مصاحبه و گفتگو فراهم می نمایند. با توجه به این دیدگاه بود که بازار کتاب هنری بن گاه به عنوان رویدادی سالانه در زمینه انتشارات هنری در کشورمان آغاز به کار کرد.

چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه از ساعت 12 تا 20 روزهای هفتم تا دهم در طبقه هشتم مجموعه آوا پلت (آوا سنتر) واقع در منطقه اقدسیه، خیابان موحد دانش، نبش خیابان فیروزبخش برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید