چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟

به گزارش وبلاگ تمبوک، معاینه فنی یکی از مدارک اجباری برای خودروها محسوب می گردد که نداشتن آن روزانه 50 هزار تومان جریمه به همراه خواهد داشت. پلیس هدایت و رانندگی قوانین سختگیرانه ای برای خودروهای آلاینده و بدون معاینه فنی درنظر گرفته است تا جلوی افزایش آلودگی هوا از این طریق گرفته گردد.

چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟

هر خودرو سالانه باید به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده و نسبت به دریافت آن اقدام کند. بااین حال، اگر معاینه فنی برتر داشته باشد، امکان بهره مندی از تخفیف 30 درصدی ورود به محدوده طرح ترافیک وجود دارد. در این مقاله به آنالیز مزایا، موارد مورد آنالیز و مراکز معاینه فنی برتر می پردازیم. پس اگر قصد یافتن پاسخی برای سوال چگونه معاینه فنی برتر بگیریم را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

موارد مورد آنالیز در معاینه فنی برتر؛ تفاوت اصلی بین معاینه فنی عادی و برتر

اولین سوالی که در فکر افراد نقش می بندد این است که چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟ یا تفاوت آن با معاینه فنی خودرو عادی چیست؟ در معاینه فنی برتر، علاوه بر آنالیز یاری فنرها، هم راستایی چرخ عقب و جلو، جلوبندی، تست ترمز و زیربندی خودرو که با معاینه فنی عادی یکسان است، اندازه آلایندگی خودرو در دو دور پایین و بالا به طور سختگیرانه ای آزموده خواهد شد. درواقع تنها تفاوت معاینه فنی عادی با برتر در همین مورد است.

در معاینه فنی برتر، اندازه آلایندگی در دو دور آرام و 2500 انجام می گردد. بیشتر خودروها هنگامی آلایندگی دارند که در دور موتور بالا کار نمایند. درصورتی که اندازه آلایندگی در دور 2500 نیز استاندارد اعلام گردد، امکان دریافت معاینه فنی برتر برای خودرو وجود خواهد داشت.

قانون نو معاینه فنی برتر خودرو صفر

با وجود اجباری بودن معاینه فنی برای همه ماشین ها، خودروهای صفر از این قاعده مستثنی هستند. طبق قانون، خودروهای صفر و نو تا 4 سال احتیاجی به دریافت معاینه فنی ندارند. رانندگانی که قصد استفاده از تخفیف 30 درصدی ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، امکان اقدام برای دریافت معاینه فنی برتر را خواهند داشت. البته این مورد ارتباطی با بیمه شخص ثالث ندارد. این بیمه برای همه خودروهای نو و کارنموده اجباری محسوب می گردد؛ به همین علت، اولین کاری افراد که پس از خرید خودرو انجام می دهند، استعلام قیمت بیمه شخص ثالث است.

دریافت نوبت از مراکز اخذ معاینه فنی برتر در تهران

ورود به محدوده طرح ترافیک بدون مجوز در شهر تهران، با جریمه همراه است. با هر بار ورود، جریمه ای معین می گردد که با استعلام خلافی خودرو با کد ملی می توانید اندازه آن را مشاهده کنید. افرادی که به علت کار در این محدوده تردد دارند، با دریافت معاینه فنی برتر شامل تخفیف 30 درصدی خواهند شد. به همین علت، در پی مراکز صدور معاینه فنی برتر و پاسخی برای سوال چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟ می گردند. قابل ذکر است که معاینه فنی برتر فقط مختص شهر تهران است. در فهرست مراکز نوبت معاینه فنی، بعضی از مراکز با عنوان معاینه فنی برتر معین شده اند. شما می توانید با انتخاب هر یک از آن ها برای دریافت معاینه فنی برتر اقدام کنید. البته اگر شرایط دریافت معاینه فنی برتر را نداشته باشید، امکان دریافت معاینه فنی عادی وجود دارد و احتیاجی به مراجعه مجدد نخواهید داشت.

مزایای معاینه فنی برتر چیست؟

معاینه فنی برتر، با حساسیت و سخت گیری بیشتری انجام می گردد. همین امر به عنوان اولین مزیت برای امنیت سرنشینان و حفظ محیط زیست می توان تلقی کرد. علاوه بر این، با داشتن معاینه فنی برتر، تا 30 ٪ تخفیف هنگام تردد در محدوده طرح ترافیک اعمال می گردد. از آن جایی که هزینه معاینه فنی برتر با عادی تفاوتی ندارد، شاید از نظر امنیت و صرفه مالی، دریافت معاینه فنی برتر تصمیم عاقلانه ای محسوب گردد.

هزینه معاینه فنی سال 1401 چه تفاوتی با معاینه فنی برتر دارد؟

هزینه معاینه فنی برتر، یکی از سوالاتی است که فکر افراد متقاضی را به خود مشغول می نماید. اگر قصد دریافت معاینه فنی برتر را دارید، کافی است وارد سایت دریافت نوبت شوید و مرکز موردنظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله متوجه می شوید که هزینه معاینه فنی برتر با عادی تفاوتی نخواهد داشت. حتی اگر اندازه آلایندگی خودرو در معاینه برتر در حد استاندارد اعلام نگردد، به راحتی می توانید نوع معاینه فنی را از برتر به عادی تغییر دهید. برای این کار احتیاجی به مراجعه مجدد و پرداخت هزینه بیشتر نیست.

ولی اگر در هر یک از مراحلی که بین معاینه فنی عادی و برتر مشترک است، مسئله ای دیده گردد، احتیاج به برطرف آن و مراجعه مجدد خواهید داشت. به همین علت، بهتر است قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی، نسبت به سلامت خودرو خود اطمینان داشته باشید.

دریافت معاینه فنی بدون اتلاف وقت در صف های طولانی در سامانه اینترنتی

در این مقاله به سوال چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟ پاسخی کامل دادیم و مزایای آن را به طور کامل آنالیز کردیم. اگر معاینه فنی خودروی شما منقضی شده است ولی به علت مشغله زیاد و نداشتن وقت کافی برای منتظر ماندن در صف های طولانی، امکان مراجعه به مراکز مربوطه را ندارید، اصلا نگران نباشید.

در سامانه آیتول می توانید بدون مراجعه حضوری، معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنید. برای این کار آیتول با ارائه بیمه نامه و مسئولیت، خودروی شما را تحویل گرفته و فرآیند معاینه فنی را انجام می دهد. برای این کار کافی است وارد سایت itoll.ir شده یا برای دریافت هدایت بیشتر کارشناسان آیتول به طور 24 ساعته جوابگوی سوالات شما هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه معاینه فنی برتر بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید