10 مدل طرز تهیه شیرینی عید بدون فر ساده و کم هزینه

به گزارش وبلاگ تمبوک، اگر انواع مدل طرز تهیه شیرینی عید بدون فر را بلد باشید برای درست کردن دستتان باز است. اما طرز تهیه شیرینی عید بدون فر چگونه است؟ در این مقاله از در می توانید با آموزش انواع شیرینی عید بدون فر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص انواع شیرینی بدون فر برای عید نوروز پاسخ خواهیم داد.

10 مدل طرز تهیه شیرینی عید بدون فر ساده و کم هزینه

آموزش طرز تهیه شیرینی عید بدون فر

درست کردن شیرینی های راحت و کم هزینه و بدون فر می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی برای نوروز کاهش دهد. معمولاً در طرز تهیه شیرینی عید بدون فر شیرینی ها را در روغن سرخ می نمایند و یا آن ها را در ماهیتابه یا قابلمه می پزند.

بسیاری از این شیرینی های خانگی آنقدر خوشمزه هستند که بعد از درست کردن آن ها ترجیح می دهید، از این به بعد همواره این شیرینی های نوروزی را در خانه و بدون استفاده از فر آماده کنید.

اما اگر دوست دارید بدانید که دستور تهیه انواع شیرینی عید نوروز بدون فر چگونه است و چطور می توان انواع شیرینی ساده و کم هزینه بدون فر را در خانه آماده کرد، بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

1- شیرینی ساق عروس

شیرینی ساق عروس یکی از شیرینی های سنتی و قدیمی ایرانی ها است که از آن در عید نوروز و جشن های تشریفاتی استفاده می گردد. اگر در پی طرز تهیه شیرینی عید بدون فر بالاترین کیفیت و خوشمزه ترین طعم هستید، بهتر است حتماً شیرینی ساق عروس را امتحان کنید.

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه بدون فر برای عید ابتدا باید خمیر شیرینی را آماده کنید و استراحت دهید. سپس برای درست کردن مواد میانی شیرینی باید عسل، گلاب، پودر گردو، پودر قند، پودر پسته و پودر هل را ترکیب کنید و داخل خمیر قرار دهید.

برترین روش برای درست کردن این شیرینی عید بدون فر سرخ کردن آن در روغن است که طعم بی نظیری به آن می بخشد. برای تهیه این شیرینی از، ، روغن جامد یا ، ، ، انواع از جمله گلاب، ، و استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه این مقاله به صورت کامل و آشنایی با طریقه درست کردن شیرینی ساق عروس بازاری بدون فر می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

2- شیرینی ملکه بادام

شیرینی ملکه بادام یکی از شیرینی های معروف و محبوب است که به عنوان یک شیرینی مجلسی و خوشمزه در مهمانی ها یا مناسبت های خاص مثل عید نوروز سرو می گردد. در طرز تهیه شیرینی عید بدون فر ملکه بادام شما باید با استفاده از آرد شیرینی، شکر، بیکینگ پودر، خامه و تخم مرغ پایه شیرینی را آماده کنید.

سپس مواد روی شیرینی را ترکیب و روی آن قرار دهید. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی ملکه بادام، شکر را بسابید یا از پودر قند بهره ببرید. کره را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم گردد.

سپس شکر و کره را در یک ظرف مناسب بریزید و آغاز به هم زدن کنید. مواد را باید تا جایی به هم بزنید که مخلوط به دست آمده، بافت پفکی و سبک بگیرد. رنگ آن هم کرمی گردد. سپس یک تخم مرغ را بشکنید و آغاز به هم زدن کنید.

1 تا 2 دقیقه هم بزنید. سپس تخم مرغ دوم را هم بشکنید و به مواد اضافه کنید. دوباره به مدت 1 دقیقه دیگر با همزن آن ها را بزنید. برای تهیه شیرینی ملکه بادام از آرد، ، انواع مثل بیکینگ پودر، تخم مرغ، و استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای مطالعه ادامه طرز تهیه شیرینی ملکه بادام بدون فر می توانید به مقاله مراجعه کنید.

3- شیرینی میکادو

اگر تا امروز برای خریدن شیرینی میکادو دست به دامان شیرینی فروشی ها می شدید، احتمالا خبر نداشتید که طرز تهیه شیرینی میکادو چقدر آسان است. این خوشمزه قدیمی که همه با آن خاطره داریم، جزو جدایی ناپذیر شیرینی های ساده و بدون فر عید نوروز بوده و هست.

در فهرست طرز تهیه شیرینی عید بدون فر شیرینی میکادو معمولاً بسیار پرطرفدار است و خیلی راحت و سریع آماده می گردد. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی میکادو، یک تابه با مقدار مناسب انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

همزمان که تابه در حال گرم شدن است، آرد سفید را از الک ریز عبور دهید تا ناخالصی های آن گرفته گردد. اگر بابت داشتن ناخالصی زیاد مطمئن هستید، آن را قبل از حرارت دادن، دو بار تفت دهید و بعد در تابه بریزید.

حدود 7 دقیقه (بسته به حرارت و ضخامت کف تابه) آرد را تفت دهید. لازم نیست رنگ آرد تغییر کند. همین که طعم خامی آن گرفته گردد، کافی است. آرد نخودچی را مثل آرد سفید الک کنید و بعد از حدود 7 تا 10 دقیقه به آرد سفیدی که در تابه در حال تفت خوردن است، اضافه کنید. دوباره 10 دقیقه دیگر مخلوط دو آرد را تفت دهید.

در این مرحله نوبت اضافه کردن پودر کاکائو است. پودر کاکائو را هم به همراه پودر هل و پودر دارچین، از الک ریز بگذرانید و آرد اضافه کنید. مواد خشک را حدود 1 دقیقه با هم تفت بدهید تا یکدست و با هم مخلوط شوند.

برای تهیه شیرینی میکادو از آرد نخودچی، هل، ، آرد سفید،، ، ، و گلاب استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی بدون فر و فوت و فن های طرز تهیه این شیرینی عید بدون فر خوشمزه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

4- شیرینی نارگیلی

اگر در پی آموزش شیرینی عید بدون فر هستید، قطعاً دانستن این موضوع که می توانید شیرینی نارگیلی را بدون فر نیز درست کنید برایتان مجذوب کننده خواهد بود. در ابتدای دستور پخت شیرینی نارگیلی بدون فر باید پودر نارگیل را کاملاً آسیاب کنید تا یک مخلوط منسجم داشته باشید.

یک تابه را روی حرارت ملایم بگذارید. شیر عسلی را در تابه بریزید و پودر نارگیل را به آن اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا به خوبی مخلوط و منسجم شوند و مایه به دست آمده، شکل خمیری و چسبناک بگیرد. حرارت را قطع کنید و پودر یا خلال پسته را به آن اضافه کنید و به هم بزنید.

برای تهیه این شیرینی از پودر نارگیل، تخم مرغ، و روغن مایع استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی بدون فر می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

5- شیرینی قندی

شیرینی قندی یکی دیگر از خوشمزه ترین شیرینی های خانگی بدون فر برای عید نوروز با اصالت قزوینی است که درست کردن آن در خانه بسیار راحت است. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی قندی قزوینی، کره یا روغن جامد را به مدت حداقل 15 تا 20 در دمای محیط قرار دهید.

وقتی روغن جامد نرم شد، پودر هل و پودر قند را به آن اضافه کنید. با همزن تا جایی هم بزنید که حسابی سبک گردد و حالت پفکی و پوک به خودش بگیرد. در این مرحله باید رنگ مایه به دست آمده هم کمرنگ گردد. معمولاً 7 تا 8 دقیقه برای هم زدن کافی است.

آرد را با بیکینگ پودر، مخلوط و 2 بار الک کنید. آرد و بیکینگ پودر الک شده را به ظرفی که در آن کره، پودر هل و پودر قند را مخلوط نموده اید، اضافه کنید. برای مخلوط کردن مواد از لیسک یاری بگیرید. با هم زن برقی این کار را انجام ندهید.

می توانید خمیر را با دست و نوک انگشتانتان هم ورز دهید. ولی از ورز دادن زیاد خودداری کنید. برای تهیه این شیرینی از آرد، روغن جامد، و هل استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر می توانید به مقاله مراجعه کنید.

6- شیرینی برشتوک نخودچی

شیرینی برشتوک نخودچی از آن دسته شیرینی ها و دسرهای اصیل و سنتی ایرانی است که هم برای اعیاد مختلف آن را درست می نمایند و هم برای میان وعده بچه ها و پذیرایی از مهمان. برشتوک یک شیرینی خانگی مقوی و سالم است.

اگر در پی آموزش یک شیرینی عید خوشمزه و ساده بدون فر هستید، یکی از برترین پیشنهادهای ما شیرینی برشتوک نخودچی است. شما می توانید این شیرینی ساده و کم هزینه بدون فر را هم به صورت شکلاتی و هم ساده آماده کنید.

برای درست کردن شیرینی خانگی برشتوک نخودچی شکلاتی ابتدا باید شکلات را به آب کنید. اگر هم می خواهید شیرینی برشتوک نخودچی را ساده درست کنید این مرحله آماده کردن شکلات حذف می گردد.

پس شکلات را به روش بن ماری آب کنید و در قالب های سیلیکونی که برای شیرینی برشتوک آماده نموده اید بریزید. هر قالب را تا نیمه از شکلات آب شده پر کنید و در یخچال بگذارید تا شکلات سفت گردد.

قالب سیلیکونی نیازی به چرب کردن ندارد. در این فاصله آرد نخودچی را ابتدا الک کنید و سپس در یک ماهیتابه بریزید و روی شعله ملایم گاز تفت بدهید. برای تهیه این شیرینی از آرد نخودچی، زعفران، شکلات تخته ای سفید و روغن جامد استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی برشتوک نخودچی ساده و شکلاتی بدون فر می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

7- شیرینی نخودچی

برای درست کردن یک شیرینی ساده و کم هزینه بدون فر و همزن برقی برای عید بهتر است شیرینی نخودچی را امتحان کنید. شیرینی نخودچی جزو محبوب ترین شیرینی های قالبی عید نوروز است. یک شیرینی ریزه میزه و بادوام که اصلاً مخصوص روزهای عید و پذیرایی از مهمان است.

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی نخودچی زعفرانی در فر باید ابتدا روغن جامد و روغن صاف قنادی که با محیط هم دما شده اند را ترکیب کنید. قبل از ترکیب روغن جامد با روغن قنادی بهتر است روغن را به روش بن ماری آب کنید و سپس با روغن مایع ترکیب نمایید.

بعد از ترکیب کردن روغن ها، آن ها را چند دقیقه با همزن برقی یا دستی به خوبی بزنید تا کاملاً ترکیب و یکدست شوند. در این مرحله از طرز تهیه شیرینی نخودچی با پیمانه دقیق، باید پودر قند را الک کنید.

سپس پودر قند الک شده را به روغن اضافه کنید و باز هم بزنید. 5 دقیقه زمان برای این هم زدن کافی است. بعد از هم زدن پودر قند و روغن باید یک مایه یکدست داشته باشید. برای تهیه این شیرینی از آرد نخودچی، هل، زعفران و گل محمدی خشک استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی نخودچی بدون فر و در ماهیتابه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

8- شیرینی کرکی

شیرینی کرکی یا شیرینی بهشتی یکی از پرطرفدارترین شیرینی های خوشمزه ساده و کم هزینه و بدون فر عید نوروز است که در فهرست آموزش شیرینی عید جایگاه ویژه ای دارد.

برای درست کردن شیرینی بهشتی بدون فر ابتدا یک قابلمه با مقدار مناسب، در حدی که سینی شیرینی کرکی در آن جا گردد، انتخاب کنید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت بگذارید تا کاملاً گرم گردد. بعد از 10 دقیقه شعله پخش کن را زیر قابلمه بگذارید و قالب را در قابلمه بگذارید، طوری که قالب با کف قابلمه تماس نداشته باشد.

برای تهیه شیرینی بهشتی بدون فر می توانید از پایه فلزی بهره ببرید. دم کنی را روی قابلمه قرار دهید و به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید شیرینی کرکی بهشتی شما بپزد. برای تهیه این شیرینی از آرد برنج، آرد جوانه گندم و آرد نخودچی، شکر، پودر کاکائو، زعفران و … استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای مطالعه طرز تهیه شیرینی کرکی را به طور کامل می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

9- کلوچه کنجدی

کلوچه کنجدی به روش خانگی یکی از خوشمزه ترین شیرینی های تابه ای بدون فر برای عید نوروز است. این شیرینی خوشمزه نوروز بافت فوق العاده نرمی دارد و به عنوان برترین شیرینی ساده و کم هزینه بدون فر برای عید و سایر ایام سال شناخته می گردد.

برای درست کردن این کلوچه خوشمزه کنجدی بدون فر باید ابتدا یک شعله پخش کن را برای مدت 15 دقیقه روی گاز قرار دهید تا داغ گردد. سپس یک ماهیتابه مناسب انتخاب کنید و سطح آن را چرب کنید.

کلوچه ها را با فاصله داخل ماهیتابه قرار دهید و سپس روی درب ماهیتابه یک دم کنی قرار دهید و ماهیتابه را روی شعله پخش کن بگذارید تا کلوچه ها به مدت 15 دقیقه بپزند. برای تهیه این شیرینی از آرد سفید، و استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن طرز تهیه شیرینی عید بدون فر به طور دقیق و با جزئیات کامل می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

10- شیرینی شکرپاره

شیرینی شکرپاره یک شیرینی راحت و کم هزینه و بدون فر برای عید است که می توانید در عرض 1 ساعت آن را آماده کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی شکرپاره ترکیه ای، مواد لازم را از حدود 30 دقیقه قبل در خارج یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند.

آرد سمولنیا و آرد سفید را دو مرتبه از الک ریز عبور دهید. فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. در یک کاسه شکر، تخم مرغ و وانیل را بریزید و با همزن بزنید. به مدت 4 دقیقه مواد را بزنید تا بافتی سبک و پوک بگیرند. کره ای را که به دمای محیط رسیده است، به مواد همزده اضافه کنید و دوباره مواد را با هم، بزنید تا یکدست شوند.

حالا روغن و هل را در این مرحله از طرز تهیه شیرینی شکر پاره به مواد داخل ظرف اضافه کنید و با همزن بزنید. سپس آردها، وانیل و بیکینگ پودر را به مرور و طی چند مرحله به کاسه اضافه کنید و هر بار مواد را دوباره به هم بزنید. مواد را به خوبی ورز دهید تا یکدست شوند و خمیری منسجم داشته باشید.

خمیر شیرینی شکرپاره را زیاد ورز ندهید همین که یکدست گردد کافی است، چون در غیر این صورت شیرینی ترک می خورد. برای تهیه این شیرینی از پودر قند، آرد سمولینا و تخم مرغ استفاده می گردد که می توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی شکرپاره ترکی در قابلمه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

سوالات متداول

برترین شیرینی های عید بدون فر چه شیرینی هایی هستند؟

اگر در پی طرز تهیه شیرینی عید بدون فر هستید، بهتر است شیرینی هایی مثل ساق عروس، ملکه بادام، میکادو، نارگیلی، نخودچی، برشتوک نخودچی و شیرینی شکرپاره را امتحان کنید.

برای تهیه شیرینی های عید بدون فر از چه روش هایی استفاده می گردد؟

معمولاً در تهیه شیرینی عید بدون فر شیرینی ها را داخل قابلمه می پزند و یا در روغن فراوان سرخ می نمایند.

در طرز تهیه شیرینی تابه ای بدون فر چه نکاتی را باید در زمان پخت رعایت کنیم؟

در دستور تهیه شیرینی عید نوروز بدون فر و در تابه باید شعله گاز را کم کنید. سپس روی گاز یک شعله پخش کن قرار دهید و روی درب ماهیتابه نیز دم کنی بگذارید تا دمای داخل ماهیتابه مثل فر به آرامی داغ گردد.

منبع: افق کوروش

به "10 مدل طرز تهیه شیرینی عید بدون فر ساده و کم هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مدل طرز تهیه شیرینی عید بدون فر ساده و کم هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید