مصالح ساختمانی

خوراکی هایی که کلسترول را پایین می آورند

به افرادی که اندازه کلسترول بد آن ها بالاست معمولا توصیه می گردد از رژیم های کم چربی، کم کلسترول و سرشار از فیبر پیروی نمایند که ثابت شده است باعث کاهش اندازه کلسترول می گردد، اما فقط به میزان خیلی کم.

6 اسفند 1401

جرم کتری خود را با این ترفند نابود کنید!

جرم درون کتری و سماور همواره یکی از معضلات تمام خانم های خانه دار است. اما برای از بین بردن این جرم ها و جلوگیری از تشکیل آن ها راه و روش های خانگی وجود دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

24 تیر 1401

کرایه حمل مازوت گران تر از مازوت!

تهران (پانا) - بیش از یک ماه است که گاز صنایع سیمان قطع شده است. صاحبان صنایع برای فراوری کالا از مازوت استفاده می نمایند اما نرخ کرایه حمل مازوت از مازوت گران تر است.

12 بهمن 1400

با پنل مشبک نوع دیگری از دکوراسیون داخلی منزل را تجربه کنید!

پنل مشبک چیست؟ پنل مشبک یا پنل مشبک دکوراتیو به متریال های مدرن و بسیار تازه با ظاهر بسیار زیبایی گفته می گردد که در دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارند. در ساخت این پنل ها از هنر منبت کاری استفاده شده تا الگوهای مختلف ساخته گردد. برخلاف سابق که از این پنل...

11 شهریور 1400

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری ایران، تصاویر

کشور ایران یکی از مقاصد مهم توریستی و گردشگری به تعداد می رود؛ ایران به اسم کشور وسیع و چهار فصل شناخته می گردد به طوری که گردشگران همزمان با سفر به یک کشور از آب و هوا های مختلف لذت می بردند یا به کویر گردی در لوت و کویر می پردازند و یا هم در جنگل های بارانی...

5 مرداد 1400

اصلاح شاخص بورس در هفته دوم بهمن ماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (15 بهمن ماه) به عدد یک میلیون و 173 هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود 2.8 درصد افت داشت.

17 اسفند 1399

برج رادکان؛ بنایی قدیمی با ویژگی های عجیب نجومی!

ارتفاع برج رادکان 35 متر، قطر داخلی اش 14 متر و قطر خارجی برج 20 متر می باشد. منظر بیرونی بنای تاریخی رادکان تا ارتفاع 5/2 متری به شکل 12 ضلعی و از آن جا تا زیر گنبد به صورت 36 ترک نیم ستونی ساخته شده است.

18 آذر 1399

شهر بلقیس ، شهری باستانی در شهرستان اسفراین

از حدود 4000 سال پیش در شهر بلقیس اسفراین افراد زیادی زندگی نموده اند و در طول زمان، دستخوش انواع ناملایمات بوده اند از جنگ و خونریزی گرفته تا اتفاقات دیگر. حتی زمانهایی هم وجود داشتند که تمام افراد شهر را ترک نموده و این قسمت خالی از سکنه شد اما، دوباره...

23 شهریور 1399

دلایل رشد شاخص کل بورس، عرضه صندوق های ETF چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

توزیع صندوق های قابل معامله (ETF) با این هدف انجام گرفت که سهام داران بتوانند با ریسک کمتری وارد بازار سرمایه شوند.

27 مرداد 1399

36 سال پیش در چنین روزی، نخستین نسخه بازی محبوب تتریس رونمایی شد

در ژوئن سال 1984، الکسی پاجیتنف-یک پژوهشگر هوش مصنوعی- از آموزشگاه علوم شوروی در مسکو، یک بازی مفرح و جالب را رونمایی کرد.

19 مرداد 1399

مقاله: نکته هایی در خصوص بازسازی ساختمان

استفاده از سقف کاذب هم راهی است برای افزودن به زیبایی و همچنین کارایی سقف ساختمان. به این صورت که ارتفاع را از کف تا سقف کمتر در نظر گرفته و به فاصله چند سانتیمتر پایین تر از سقف کناف یا سقف کاذب بهره ببرید. مزیت استفاده از سقف کاذب این است که شما در هر کجای...

16 تیر 1399