معماری و عمران

میزان باورنکردنی مغز انسان نئاندرتال

محققان براین باور هستند که مغز انسان های نئاندرتال و هوموساپینس ها (انسان های خردمند) تقریبا مشابه بودند، ولی تفاوت هایی جزئی در ساختار و رشد مغز این دو گونه بشری، می توانسته طرز فکر آن ها درباره دنیا را تغییر دهد.

25 فروردین 1402

بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است

ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، بنای تاریخی ارگ ارغوانی به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است.

10 اسفند 1401

خوراکی هایی که کلسترول را پایین می آورند

به افرادی که اندازه کلسترول بد آن ها بالاست معمولا توصیه می گردد از رژیم های کم چربی، کم کلسترول و سرشار از فیبر پیروی نمایند که ثابت شده است باعث کاهش اندازه کلسترول می گردد، اما فقط به میزان خیلی کم.

6 اسفند 1401

کلیسای زور زور یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است

جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کلیسای زور زور یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است.

5 دی 1401

مسائل افزایش طبقات در بافت فرسوده کرمانشاه

شهردار کرمانشاه گفت : افزایش طبقات در بافت فرسوده کرمانشاه با مشکلاتی در رابطه با میراث فرهنگی، باریکی معابر و فرسودگی شبکه آبرسانی روبرو است.

4 آبان 1401

طراحی و اجرای ویلا و مزایای آن

شرکت معماری و دکوراسیون داخلیبرای طراحی و اجرای ویلا باید به چه نکاتی توجه گردد؟ ویلا یکی از ساختمان های منحصر به فردی است که باید به صورت حرفه ای طراحی گردد. بخش داخلی آن باید به میزان نمای بیرونی زیبا و منحصر به فرد باشد. به همین منظور شرکت های مختلفی...

4 مهر 1401

این بناهای اعجاب انگیز را آدم فضایی ها ساخته اند!

اعجوبه های معماری مدرن چه بناهایی هستند؟ آیا این ساختمان هایی که هوش از سرتان می پرانند را می شناسید؟ با 9 عدد از برترین معماری های دنیای مدرن آشنا شوید.

21 مرداد 1401

برای پیدا کردن برترین هتل های تفلیس از اینجا آغاز کنید

دنبال برترین هتل های تفلیس هستید؟ هر سال این همه جهانگرد، ایرانی و غیرایرانی، دارند به تفلیس می فرایند. بیشتر آن ها هم این دغدغه را داشتند. اما خواندن این مقاله یک مزیت به شما می دهد که آن ها نداشتند: شما از تجربه های آن ها استفاده خواهید کرد.

14 مرداد 1401

معرفی بهترین مکان های توریستی و دیدنی های آلمان

قلعه ها، کلیسا و پل های مدرن از دیدنی های آلمان هستند و در بیشتر شهرهای آن، این مکان های گردشگری با معماری مدرن و قدیمی دیده می شوند. برلین از شهرهای مهم توریستی آلمان است و مهد موسیقی این کشور محسوب می شود که همیشه هنرهای زیبایی را خلق نموده است، کوه های...

14 مرداد 1401

آشنایی با دیدنی های کن سولقان و زیبایی های اطراف آن

کن سولقان یکی از منطقه ها تماشای و بکر در اطراف شهر تهران است این دره با جاذبه های بکر و زیبای خود به یکی از مراکز توریستی و تفریحی در حومه تهران تبدیل شده است که دارای جذابیت های فوق العاده ای نیز می باشد این منطقه تفریحی دارای مکان های تاریخی نیز می باشد...

13 مرداد 1401

جرم کتری خود را با این ترفند نابود کنید!

جرم درون کتری و سماور همواره یکی از معضلات تمام خانم های خانه دار است. اما برای از بین بردن این جرم ها و جلوگیری از تشکیل آن ها راه و روش های خانگی وجود دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

24 تیر 1401

تصاویر، شاهکار هایی که در جنگ جهانی دوم گم شدند

دنیا در جنگ دنیای دوم شاهد وقوع سرقت و غارت آثار هنری در مقیاس گسترده بود. خوشبختانه اغلب این آثار به وسیله گروهی بازیابی شدند که به مردان آثار ماندگار مشهور شدند.

8 تیر 1401

جزئیات احداث ساختمان 400 میلیاردی تازه پلاسکو در 30 ماه

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان جزئیات احداث ساختمان نو پلاسکو را که با هزینه 400 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان احداث شد، تشریح کرد.

25 خرداد 1401

اختلال اینترنت چه زمانی حل می گردد؟

تهران (پانا) - رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت حریقی که منجر به اختلال در شبکه اینترنت کشور شده بود، برطرف شده و تا کمتر از 2 ساعت دیگر این مشکل به صورت سراسری برطرف می گردد.

14 خرداد 1401

دایمنسیتی 9000 اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 را در گیک بنچ شکست داد

تراشه های پیشرفته و نو مدیاتک، کوالکام و سامسونگ به تازگی معرفی شده اند و برخی گوشی های نو وارد شده به بازار هم از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند. اما هنوز عملکرد واقعی دو تراشه پرچم دار دیگر یعنی اگزینوس 2200 و Dimensity 9000 را در گوشی های هوشمند ندیده...

29 اردیبهشت 1401

نکات مهم در طراحی دکور مغازه دوربین مداربسته

همانطور که می دانید، جلوه های بصری موجود در یک فروشگاه مستقل از اینکه چه اجناسی در آن به فروش می رسد، در فکر مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارد. اهمیت این مورد در فروش انواع لوازم الکترونیکی مانند دکور مغازه دوربین مداربسته بیشتر می شود. بر اساس اصول روانشناسی،...

29 اردیبهشت 1401

اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در پاسارگاد در نوروز 98

به منظور قرارگیری گردشگران میراث جهانی پاسارگاد در فضای باستانی و تاریخی این محوطه و پیدا کردن حس حضور در دوران گذشته تاریخ، اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در دستور کار این پایگاه است.

9 اسفند 1400

برترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت دوم)

اروپا یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان است که علاوه بر طبیعت زیبا، دارای پارک های شهری فوق العاده ای است که در هیچ جای جهان نمونه آن را نمی توان یافت.

6 اسفند 1400

کرایه حمل مازوت گران تر از مازوت!

تهران (پانا) - بیش از یک ماه است که گاز صنایع سیمان قطع شده است. صاحبان صنایع برای فراوری کالا از مازوت استفاده می نمایند اما نرخ کرایه حمل مازوت از مازوت گران تر است.

12 بهمن 1400

ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی بهسازی گردد

استاندار آذربایجان غربی گفت کوشش می کنیم از ظرفیت های مفهوم مانده است آن برای ایجاد فرصت های اشتغال تازه خلق ثروت و افزایش عایدی استفاده کنیم و در این راستا حلقه های مفقوده و مسائل نازایی و با پیگیری های ملی و ارائه راهکارهای مناسب این مسائل حل خواهد...

8 بهمن 1400
تعداد: (56)