رشد چشم گیر آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد صبح امروز در شورای سیاست گذاری پروژه نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان برگزار گردید، گفت: تربیت منابع انسانی و نیروهای جامعه یک برنامه زمان بر و هزینه بر است. اگر بخواهیم یک جامعه بدون جرم و با کمترین آسیب اجتماعی داشته باشیم باید برنامه اصولی و پایه ای در کشور اجرا کنیم که پروژه نماد می توانند بر حسب تجربیات بهترین برنامه باشد.

رشد چشم گیر آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است

وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید در اجرای این پروژه سهیم و شکیبا باشند چون این پروژه یک روزه و یک ماهه نیست بلکه ممکن است 30 سال زمان احتیاج داشته باشد لذا با همت، کوشش و امید به آینده می توانیم این برنامه را اجرا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه سطحی و حاشیه ای به این مسئله ظلم به جامعه است، گفت: در گذشته غفلت گردیده که اکنون وضع جامعه را از نظر نرخ آسیب های اجتماعی مورد آنالیز قرار می گیرد، مشاهده می گردد روز به روز در حال افزایش است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه آمارها در وضعیت معتادان، طلاق، حاشیه نشینی و سایر آسیب های اجتماعی رشد چشم گیر و نگران کننده ای داشته است، اضافه کرد: این آمارها نشان می دهد که ما نسبت به اصلاح و تربیت نسل جوان برای ورود به زندگی اجتماعی غفلت گردیده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بنا به نظر کارشناسان باید قوه قضاییه، آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها کار مشترکی در قالب نظام مراقبت اجتماعی انجام دهند. انتظارمان این است که استان کرمان با این ظرفیت، توانمندی، نیروی انسانی و همت و اراده مسئولین پیشگام گردد لذا تاکید بر این است که شورای سیاست گذاری ها با حضور مدیران کل دستگاههای مسئول تشکیل گردد.

موحد به مسائل و موانع پیش روی پروژه نماد اشاره نمود و اضافه کرد : ایجاد نگرش مثبت نسبت به پروژه نماد و عدم تبیین اهمیت کار و فرهنگ سازی از جمله مسائل این پروژه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رشد چشم گیر آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشم گیر آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید