نقشه راه عملیاتی توسعه فراوری و بهره برداری از جلبک تدوین شد

به گزارش وبلاگ تمبوک، تهران - خبرنگاران - دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره صنعت کشت و پرورش جلبک در کشور، گفت: ستاد توسعه زیست فناوری در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی، اقدام به تدوین نقشه راه عملیاتی جهت فراوری و بهره برداری جلبک در کشور نموده است.

نقشه راه عملیاتی توسعه فراوری و بهره برداری از جلبک تدوین شد

به گزارش روز شنبه وبلاگ تمبوک از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با تاکید بر نقش اقتصاد زیستی در رونق اقتصاد مقاومتی گفت: ستاد بنا بر سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، به دنبال افزایش سهم اقتصاد زیستی در اقتصاد کشور است، لذا ظرفیت ها و فرصت های مختلف در این حوزه از جمله جلبک را شناسایی نموده ایم و بدنبال راه حلهای توسعه آن هستیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور برای کشت و پرورش جلبک و همچنین استفاده از جلبک در صنایع مختلف، گفت: در سالهای گذشته بخش های خصوصی و دولتی به صورت پراکنده در زمینه فراوری جلبک کار نموده اند، اما تا الان به فراوری انبوه نرسیده ایم و ظرفیت فراوانی برای پیشرفت در این حوزه وجود دارد.

وی اضافه نمود: به همین علت در چهار ماه گذشته مطالعات فراوانی پیرامون ظرفیت ها و چالش های فراوری جلبک اعم از میکروجلبک ها و جلبک های دریایی باهمکاری بخش خصوصی اجرا شده است و نتایج این طرح، در نشست هم اندیشی آنالیز راه حلهای توسعه فناوری جلبک و صنایع جانبی اعلام خواهد شد.

قانعی ادامه داد: اولین نشست هم اندیشی آنالیز راه حل های توسعه فناوری جلبک و صنایع جانبی آن به میزبانی دانشگاه خلیج فارس، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت 98 و با حضور مسئولین ادارات و سازمان های مرتبط با این حوزه برگزار می گردد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به کاربردهای جلبک در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی گفت: در کنار این نشست، نخستین نمایشگاه ویژه شرکت های فراور جلبک کشور نیز برگزار خواهد شد.

علمی ** 1201 **1485

منبع: ایرنا

به "نقشه راه عملیاتی توسعه فراوری و بهره برداری از جلبک تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه عملیاتی توسعه فراوری و بهره برداری از جلبک تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید