گیت های الکترونیکی آزادی همچنان خاک می خورد

به گزارش وبلاگ تمبوک، سال گذشته و در آستانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن گیت های ضلع شرقی و غربی استادیوم آزادی برای دریافت مهر تایید از سوی فیفا و کنفدراسیون آسیا برای میزبانی ایران با هزینه سنگین نصب شد اما این گیت ها همچنان بدون هیچ استفاده ای در حال خاک خوردن و وسیله ای برای تفریح طرفداران فوتبال شده است.

گیت های الکترونیکی آزادی همچنان خاک می خورد

به گزارش وبلاگ تمبوک، سال گذشته و در آستانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 19 آبان بین پرسپولیس و کاشیمای ژاپن، نمایندگان AFC و کنفدراسیون آسیا طی بازدیدی که از ورزشگاه آزادی داشتند، 67 ایراد به ورزشگاه برای برگزاری این میزبانی وارد کردند که یکی از این ایرادات مربوط به زیرساخت ها و گیت ها ی ورودی تماشاگران بود.

در سال گذشته برای مرتفع کردن ایرادات وارد شده از سوی نمایندگان فیفا و کنفدراسیون آسیا با دستور وزیر ورزش و جوانان 15 میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه آزادی در نظر گرفته شد تا ورزشگاه قبل از برگزاری فینال آماده گردد. با وجود اینکه سال گذشته فرهاد نیکوخصال سرپرست پیشین ورزشگاه آزادی از نصب 84 گیت در درب شرقی و غربی ورزشگاه آزادی اطلاع داد و نخستین گیت کنترل بلیت الکترونیکی تماشاگران در ورزشگاه آزادی به صورت نمایشی نصب و مورد استفاده نهاده شد، اما پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، گیت های ورزشگاه آزادی با وجود هزینه سنگین برای نصب آنها بدون استفاده باقی مانده و همچنان در حال خاک خوردن است و در حقیقت وسیله ای برای چرخیدن و تفریح طرفدارانی شده که برای ورود به ورزشگاه و دیدن بازی های فوتبال از آن استفاده می نمایند.

با نصب این گیت ها قرار بود دیگر کسی برای دیدن بازی فوتبال بدون بلیت وارد ورزشگاه نگردد و کنترل صددرصدی برای ورود و خروج طرفداران فوتبال صورت بگیرد اما هیچکدام از این وعده ها تا به امروز عملی نشده است و نصب گیت ها به نظر می رسد تنها نمایشی برای دریافت مهر تأیید فدراسیون فوتبال از نمایندگان کنفدراسیون آسیا برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا بود.

البته علی اکبر شعبانلو سرپرست ورزشگاه آزادی در این باره معتقد است: اگر گیت ها هنوز قابل استفاده و بهره برداری نیست، به خاطر این است که هنوز این گیت ها به طور کامل الکترونیکی نشده و به خاطر تداخل بازی های لیگ برتر و برگزاری مسابقات مجبور شده ایم همچنان طبق روال گذشته طرفداران پس از خریدن بلیت اینترنتی برای ورود به ورزشگاه بلیت کاغذی دریافت نمایند. البته کار متوقف نشده و همچنان در حال تعبیه فیبر نوری هستیم تا سازوکار الکترونیکی شدن گیت ها به طور کامل به اتمام برسد.

وی در سرانجام گفت: تمام کوشش ما بر این است که ظرف 2 ماه آینده گیت ها را به سیستم الکترونیکی متصل کنیم. البته مقدمات کار اولیه به اتمام رسیده و با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و سازمان لیگ سعی داریم برای فصل آینده بلیت ها به صورت الکترونیکی گردد و گیت ها را راه اندازی کنیم. به هر صورت روند کار به دلیل بازی های لیگ برتر کند است و همین مساله سبب به تأخیر افتادن راه اندازی گیت های ورزشگاه آزادی شده است. به هر صورت کوشش بر این است که تا آغاز لیگ برتر آینده گیت ها الکترونیکی گردد تا طرفداران تنها به وسیله کارتی که برای ورود به ورزشگاه آزادی تعبیه خواهد شد، اجازه ورود به ورزشگاه آزادی را برای تماشای فوتبال داشته باشند.

به گزارش وبلاگ تمبوک، موضوع بلیت فروشی و شماره گذاری جایگاه های ورزشگاه آزادی کار سخت و پیچیده ای نیست اما سالهاست که انجام نمی گردد و باید دید چه کسانی از هرج و مرج در بلیت فروشی سود می برند و چه دست هایی در پشت پرده پنهان است که اجازه نمی دهند ورزشگاه آزادی در بخش بلیت فروشی و شماره گذاری جایگاه ها به سر و سامان برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گیت های الکترونیکی آزادی همچنان خاک می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت های الکترونیکی آزادی همچنان خاک می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید